2012-04-24 & 25

Igår var en riktigt tråkdag, vädret var rent ut sagt uselt - spöregn om vart annat.
Som tur var kom mina fina svägerskor på besök och lill-William. :)
Jannike stannade bara en stund, medan Marina blev kvar nån timme.
Vi surrade och fixade naglarna. ;)
Och jag hann gosa med Wille, mycket trevligt!

Blev korvstroganoff och ris till middag & efter det så satt vi på The girl with the dragon tattoo, ska väl fortsätta se klart den ikväll. :)
Hade ju min jobbarnatt natten till idag, mycket trevligt - hade sällskap av Harran! Lyxigt värre. =)

Idag var det underbart väder när jag gick hem från jobbet kl 07, klarblå himmel och solen lyste. Attans att man ska sova bort halva dagen då det för en gångs skull är finväder!
Men - jag vaknade vid kl 11, hade ett mess på telefonen vilket resulterade i en promenad med svärmor, Jannike & Marina vid kl 12. Mys!
Och sen fortsatte jag &
Marina till Cafeét för lite lunch och sen en big kulglass på det! =)
Man blir på så bra humör av detta väder alltså,
tokvarmt ute & strålande sol - vad mer kan man begära? :)
Nemo skötte sig riktigt fint när vi var och åt lunch, han fick ligga ute utmed William - och han gav inte ifrån sig ett enda ljud. Duktig kille. :)
Eller så kände han att han inte blev ensam lämnad, han hade ju Wille att vakta. ;)
Nemo är dock inte så mojsig i magen, vi har ju börjat med att ge honom färskfoder (frukost) och torrfoder (middag), men ända sen vi införde torrfodret har han varit lös (nu menar jag vatten i konsistens) i magen, jättejobbigt! Och idag kom det några droppar blod också.. inte bra! Tror dock att blodet beror på att han är så känslig efter all diarré. Men vi ska iaf testa att ta bort torrfodret och bara köra på färskt nu tills vi ska till veterinären igen. Och har hans mage blivit bättre så är det bara inse att han har otroligt känslig mage och då blir det bara färskfoder härdanefter!


Till något helt annat nu, jag gjorde om lite på öppenspisen på övervåningen igår. Blev riktigt nöjd faktiskt.
(bild nedan).
Det är så roligt att göra lite småpyssel när man ser att det gör sån pass stor skillnad ändå. :)

Nu blir det dagens andra promenad, Inga ringde nyss och ville fara ut - passa på medan vädret tillåter. Så jag & Nemo är inte sena på att haka på. :)

Imorgon har vi inga planer alls, fåse vad dagen har att erbjuda. Hoppas på lika fint väder så det blir några promenader i varje fall.
Sen på fredag är det full rulle, från morgon till kväll - det gillas stort!! :)


Ha en fortsatt bra & solig onsdag!
                     ♥
- underbara dag, undarbara liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback