Vad vore livet utan mina nära och kära?

..ganska ingenting.
En stor kram till alla mina nära och kära, i hudik, frankrike, arvidsjaur, norsjö & till er andra också.

Nåväl.
Vi hade träning förra tisdagen med vår grupp och det var lite blandad konsentration på alla hundarna.
Vad gällde Nemo så gjorde han de flesta övningarna men han hade inte fokus på mig utan på allt annat..
Och det var just kontakt vi tränade.. så det gick väl inte sådär vidare bra med andra ord.
Vi har dock legat i hårdträning hela veckan,
på varje promenad har vi kört kontaktövningar och jag vill tyckas att det går framåt.
Han har börjat söka mer kontakt med mig och håller lite mer koll också. Men det är bara öva & öva som gäller..
Imorgon ska vi vara inne i samhället och träna - jag hoppas inneligt att det kommer gå bra.
Det ska ju rimligtvis inte göra så stor skillnad för Nemo eftersom vi tränar inne i samhället på våra promenader varje dag.

Nu till lite annat, i lördags drog jag, Benny, Marcus & Inga till stan för att roa oss & hade Conny som chafför.
Det var en mycket lyckad kväll och jag fick äntligen fara ut på dansgolvet - som jag har längtat! ;)
Vi var hemma vid fyratiden på morgonen, ingen var gladare än pudeln när vi komme oss innanför dörren. :)
Han hade nog saknat oss. :)
Gårdagen, söndag, körde jag & nemo lite träning och Benny låg på soffan... ;)
Sen så blev det en kvällspromenad med Inga & Tiio, var riktigt skönt ute igår - nalta kallt men vi gick oss värmen.
Justdeja, jag fick ju värsta fina presenten i lördags efter att vi hade lunchat med M & I på caféet. Jag & älsklingen for in på novicom och när vi kom ut därifrån så hade jag med mig en Sony Ericsson Xperia arc - tack finaste!
Visst har jag världens sötaste & bästaste sambo? Oja. :)
Så nu leker jag mest med allt nytt i mobilen, dedär med appar är ju en väldigt rolig grej.. ;)


sony ericsson xperia arc
(bild från google)

Denna vecka blir det jobb 2 nätter sen har jag inget inplanerat,
blir kanske en sväng till Arvidsjaur till helgen för att hämta hojen som är på service.
Ja, vi var ju och lämnade hojen där i förra veckan och med oss hem hade vi en nya datastol - tack mamma & pappa!
Denna är bra mycke bättre än den vi hade innan vill jag lova.
Och den är snyggare också - blå! ;)


sötisen.
(min söta systerdotter - Siri)


Ha en bra dag allesammans, omän regnet bara öser ner! 
Men håll ut - snart är det vinter! 
 ♥
- vad vore livet utan dig, tack för att du finns älskling!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är alltid trevligt när ni tar er tid att hälsa på dina gamla föräldrar! Kramar

2011-09-05 @ 21:45:41
Postat av: Mattias

Stor kram till dig också! Bisous!

Postat av: Sara

Å å alla här skickar en stor kram till er! =) Å vi syns ju snart också ju, så då kan du få en riktig kram! =)

2011-09-08 @ 22:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback