Tio tusen meter upp I luften ser jag allt så klart.

Det är galet halt ute idag och som pricken över I:et blåser det - så jag & vår älskade storpudel
(som ser ut som en älgkalv med sina långa ben)
är som Bambi på hal is när vi tar våra promenader i detta tisdagsblåsvädret!
Men ut måste vi.
När vi inte har varit ute så har vi sysselsatt oss med att gnaga på ben, jagat råttan och kastat katten.
Ja, vi.
Jag & Nemo.
Han är den finaste hunden som landat på denna jord från universum någonstans.
Han är knasigt speciell, inte som en 'hund'.
Han är vår bästa Nemo helt enkelt.
Ikväll blir det Nemo & husse som ska ut och halka som Bambi
(men ska jag vara ärlig så tror jag hussen är lite mer stadig på benen).

Så de ska nog inte halka.
Jag ska fara och ta hand om livet, det gamla.
Jag ska jobba.
Imorgon är jag ledig hela dagen, det blir nog att gnaga ben,
(om jag frågar storpudeln i huset)

fast han är ju en hund.
Han kan varken prata eller svara. Eller prata.
Fast han är ju ingen hund.
Inga-Lena ska komma förbi också, det blir trevligt.
 Det blir nog en massa kaffe om jag känner oss rätt.
Blir nog en halkig promenad också och som picken över I:et ska det nog blåsa.


Nu ska jag göra mig iordning.
Blås inte bort mina vänner, håll i er så ni kan återkomma en annan dag!


- När det blåser och jag är Bambi.
Det är dig jag behöver, det är dig jag vill ha. Älskade Benny. Alltid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback