Luleå & vackert väder.


mars 2011
Igår for vi till Luleå

- mest bara för att gå i nån annan stad än skellefteå som vi så ofta är till.
Det var rättså bra väder, solen lyste & det var lagom med folk i rörelse.
Nemo skötte sig väldigt bra inne i stan, satte sig till och med när det blev rött på övergångsstället. ;)
Fastän det var massa affärer så hittade jag dock inte så mycket, blev två par örhängen (ugglor & silverpluttar), en boll i massivt gummi till Nemo samt en mindre kong, tandränsarben & ett koppel.
Benny hittade faktiskt en sak på Indiska, kaffe med hasselnötssmak -
så det fick också följa med hem.
Vi tog en fika på Café koppar vilket var väldigt gott.
Sen blev det en sväng på Dollar & sen till Storheden, där vi även åt middag - såklart på Max!! :)


Sen så drog Benny in mig i ett bås också..
i ett sånt där fotobås. =)
Det är ju lite romantiskt, eller hur?
"Som förr i tiiin". :)



Idag så var vi uppe relativt tidigt, så kl 11 gjorde vi upp en eld i eldstan på baksidan och kokade kaffe, grillade äpplen & korv. :)
Sen så satt vi mest och njöt i solen & Nemo busade på med bollen.
Två timmar går så fort när man har trevligt vill jag meddela. :)
Benny är uppe i garaget nu och jag har just planterat ytterligare tre blommor - och har massa skott kvar att plantera men det får bli en annan dag.
Vi börjar ha sjukt mycke blommor nu - men det är bara trevligt med lite grönt. :)


Ha en fantastiskt bra fortsättning på denna söndag gott folk!

- you are my sunshine.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Vad fint kortet blev på er =)



Skoj med en sväng till en annan stad =) Samma affärer kanske i och för sig, men förändring förnöjer =)



Å visst är det skönt nu när våren är här, bara kunna vara ute i solen lite mer å sen grilla en å annan korv =) Vi har bara hunnit grilla en gång än så länge, men hoppas att det blir fler =) Eller varför inte en ostmacka å choklad =) men att äta dock, inte grilla ostmackan =)



Köpte med mig semlor till jobbet idag, hade sovmorgon å fick mysa med Siri imorse =) så passade på att åka in på affären innan jag kom hit, så de ska vi mumsa på till eftermiddagsfikat, längtar redan 0)



Ha en bra dag!



Kramar!

2011-03-15 @ 12:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback