Dop & en strejkad bil.

Sen sist har det hänt lite allt möjligt.Hela familjen samlad.
Förra helgen blev det dop i Fromheden. Det var väldigt fint och huvudpersonerna var superfina och duktiga. Det var dubbeldop för de små kusinerna. Efter den sermonin blev det dopfika, supergott dessutom. :)
I familjen Lundmark/Boman var det Haileys tur att döpas. Och Benny & jag blev ännu en gång stolta gudföräldrar. :)
Dagen följdes sedan av Risliamatörerna med företaget. Även där blev det go'mat och en bra show!
Resten av den helgen spenderades hemmavid, i soffan eftersom jag hade dragit på mig en riktig kalas snuva.

Hailey.Jannike, Tobbe & Hailey.
Dopbarnet och föräldrarna.                  

         

Kort från kvällen på Risliamatörerna.
Svärmor och svärfar.Matilda & Jesper.Jannike & Tobbe.på risliamatörerna.Puss.Vi.  Foto: Marina.


Denna vecka har bjudit på jobb & en sväng till Arvidsjaur igår.
Jag & Inga bestämde oss för att göra en tripp och kolla utbudet, vi for vid kl 10 och tänkte att vi skulle vara hemma vid kl 13-14 tiden..
försöker få igång bilen.
Det började kanoners, vi for in på varuhuset och hittade lite allt möjligt - sen när vi skulle åka där ifrån och in till samhället ville hennes lilla röda bil inte starta!
Men vi fick iaf hjälp att få igång den, tur i oturen att vi var ett stenkast från skelleftebil!
Vidare for vi till mamma och fikade samt bytte bil,
satt volvon i ladd under tiden.
Hittade faktiskt en hel del som fick följa med hem - cult design ljusmanschetter, jeans, örhängen, nya skärbrädor, sittunderlag, söta kakburkar (dollar), hundfoder m.m
Sen så hade jag turen att få med mig lite köttfärs & färska kryddor, gardiner & en superfin sjal & lite annat smått & gott, från mamma min.
Tack för det!
Det blev ju en impulstidbokning också, 
for in till Anja och gjorde ett till hål i örat, så nu är det fulländat även i vänsterörat. :)
Tillbak till den strejkande bilen då..
jo, för när vi skulle bege oss hemöver igen så strejkade den igen, fastän den hade suttit i batteriladd några timmar så ville den ändå inte strata.

Tur att vi har så bra grannar på vår gata, Lasse var hemma och att han var så snäll att han kom ut och hjälpte oss (ska tilläggas att det var en jäkla dag att få problem med bilen.. -25 grader) med att försöka få igång den. Lasse in action.
Vi höll på ett tag men inget hjälpte.
Pappa var på ingående så vi väntade på honom, sagt och gjort,
när han kom så fixade det sig tillslut.
Tur att min far kan allt - ja, allt, allt mellan himmel och jord 
(allt från att göra balfrisyrer till att sparka igång en strejkande bil)

det säger väl en hel del? :)

Bilen fick iaf stå och gå bra'no länge innan vi körde hem.. så vi hann med en sväng på dollar & djurbiten samt att vi blev bjudd på pizza.
Tack kära mor & far! ;)
Nåja, summan av kardemumman - man ska aldrig tro att det ska bli som man tänkt sig.
Vi var hemma i Norsjö igen kl 20.45, så man kan säga att 'vi gjorde en heldag'! :)

Tack för en kanontrevlig dag!



Nu ska jag ta och koka mig en kopp kaffe,
sen blir det ut i kylan en sväng med pudeln.

Matte & Nemo.

Ha det fint allesammans!

- kärleken är det finaste vi har.


Kommentarer
Postat av: mamma

Det var trevligt att du/ni hälsade på oss 2 ggr på en å samma vecka, det är vi inte bortskämda med!Mindre trevligt med Inga-Lenas bil men det fixade ju sej så att ni tog er hem! Kramar

2011-02-14 @ 00:54:12
Postat av: Mattias

Vilken spännande vinterdag i Arvidsjaur!

2011-02-14 @ 07:39:23
Postat av: Inga

Jag får TACKA så mycket dina föräldrar som gjorde verkligen allt för att hjälpa till. En mycket trevlig dag blev det trots kylan.

:D :D



Postat av: Syrran

Trevlig alla hjärtansdag får jag börja med att säga! =)

Ni verkar ha haft fullt upp, skoj! Alltid roligt att ha lite såna dära saker inplanerade =) Vi har nog inget speciellt planerat framöver, förutom en sväng norrut då om det blir av =) Men vi skulle ju vilja upp nått innan vi blir fler i familjen =) Å Siri måste ju få ut å leka i snön i Arvidsjaur också =)



Jaja, sitter på jobbet å har just ätit lunch, är ensam, så då kan man passa på att surfa runt lite =)



Ha en bra dag i kylan!



Kramar!

2011-02-14 @ 12:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback