Kurs.

Nu var det ett tag sen jag skrev något här, kanske dags att skriva några rader om veckan som passerat.

Ja, vi (jag & Nemo) har ju börjat gå kurs, hundkurs!
Det var första träffen nu i veckan och detta kommer bli kanon för oss bägge känner jag!
Vi verkar vara ett bra gäng med samma mål i fokus.
I onsdags körde vi några små (kan tyckas enkla) övningar men det märktes att hundarna fick jobba mentalt (även hundförarna). :)
Nemo blev iaf mentalt slut efter träningstillfället vilket var härligt att se - att jobba med hjärnan gör mycket.
Vi körde även lite teori och gick igenom kursupplägget.
Har fått lite redskap redan om hur man kan träna upp kontakten med sin hund osv,
så vi kör stenhårt på det nu - tar varje tillfälle! :)
Så, jag ska försöka blogga lite om hur det går för oss och om vi gör några framsteg här framöver.

Har jobbat mån/tis natt samt att jag har helgen också sen är det slut på sommarschemat - har varit riktigt skönt med en rad att gå på men nu får man ta dagen som den kommer.
Har redan lite dagar inplanerade med jobb framöver så det är ju bra iaf.
Får se om det blir stan på lördag, är grymt sugen på ett ekbord med vita stolar.. Vi får se som sagt! :)
Annars blir det lugnt eftersom jag sover bort halva dagen när jag jobbar natt..
Jajustja, jag hoppas att jag får min beställning innan tisdag - skickade iväg en beställning på en större kamprulle än den Nemo redan har + lite annat grejs till att träna med. :)

Det var lite kort om vad vi sysslar med nu.
På återhörande gott folk!

- med ett leende på läpparna, tänker jag på dig.


Kommentarer
Postat av: Sofia

HEj vännen och tack för senast! Tack för den fina presenten också! Vi blev så glada :) Allt väl?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback