Mörkret & jag.

Japp, sitter på jobbet, vi har nysses fikat och det går rättså bra för mitt lag!
Hoppas på en lugn natt.
Vi ska hämta soffan imorgon (eller idag, lördag) - så det blir inte mycke sova för mig. Ska vara i Ersmark kl 12, så jag får iaf sova till kl 10, 3 timmar..
Nu fattas bara ett nytt rumsbord + lampa samt en snygg matta kanske och en tv. Men först ska vi lösa ut soffan resten får komma senare. :)
Vi har hämta hem ved idag och staplat det, känns tokskönt! Lite vuxenpoäng när man rustar ved en freda'kväll!
Vi premiäreldade i nya kaminen också, gjorde en liten brasa bara för att testa och herrejisses vad det värmde.. fåse om värmen ligger kvar när jag kommer hem imorgon. Ska bli härligt när vi ska börja elda för jämnan ändå.
Vi måste in till stan imorgon förresten, har snart slut hundmat och det vi kör på finns endast i Skellefteå el. Arvidsjaur. Man kanske skulle ha gått över till nå mer vanligt foder (typ pedigree) som finns på hemmaplan? Nåja, det blir en senare fråga, han gillar det vi kör på nu (bento kronen) så vi lär fortsätta med det (då har jag ju en anledning att åka till stan också..) :)
Jag har vart värsta duktig idag.. planterat om 3 blommor samt "slaktat" 2 gamla blommor, så jag tog massa skott av dom istället, så nu håller jag på att driva upp sisådär ~15 nya blommor. Det ser snart ut som en blomsterhandel hos oss.. -ler!

Fick ett vykort från Frankrike idag, tack för det brorsan! :)

Nej, nu ska jag sätta mig och läsa igenom Norran. Ha en bra natt allesammans!

- galet mysigt med brasans sprättande ljus från kaminen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback