Inception - ett måste!

Vilken grymt bra film alltså!
Jag & älsklingen lyxade till det lite igår med att gå på bio - det var riktigt lyckat & filmen som sagt,
den var sjukt bra! Ingen "dötid" i den inte.
-Filmen handlar kort & gott om en teori,
Inception - att kunna ta sig in i en annan persons drömmar, 
planterar en tanke,
sen kommer denna tanke att följa personen tillbaka - till verkligheten.
Det var en ruskigt bra film, välgjord och ett bra skådespeleri!
Rekommenderas starkt!

inception

Nemo då, ja hans baktassar ha fått ha på sig skor under hela helgen.
De har blött om vart annat.
Lite jobbigt, för både matte/husse & Nemo.
 Men idag så var det dock lite bättre (ta i trä) han har till och med vart ute och busat med Rozzo,
samt gått på 2 långpromenader.
Han har ätit hela (!) frukosten med lite lek som hjälp. :)
Tack för promenadsällskapet Jannike! :)
Jag har kokat lite vatten med köttbuljong i, så det ska han få till middagen - hoppas aptiten blir bättre.
Jag vägde honom idag, trodde han hade gått ner masser med kg, men icket, han ligger på stadiga 22,8kg fortfarande!
Han har legat på det i en månad nu. Känns bra de iaf. :)

Vi har hunnit dammtorka idag också och tvätta två tvättar och diskat.
Shittans, jag och voven är bra nog duktiga! ;)
Någon dag här under veckan ska nog Marie kika förbi, ska bli trevligt!
 Frasse (hennes hund) har också nå fenomen just nu att han inte heller äter och är allmänt slö.
 Kan det bero på årstiden? Våra hundar kanske har höstdepp? :)
Nåja, hoppas han börjar få upp aptiten han med snart!

Nu ska jag se lite tv, sen börja steka nå kyckling till middan'!
Ha en bra kväll allesammans!

- den bästa stunden i livet var den när du kom.


Kommentarer
Postat av: Marie

Tack igen för sällskapet idag! Om inget annat händer så åker jag lastbil upp med Per imorgon och hämtar hem Frasse! :) Nu gör jag ett tappert försök till bloggandet! Kommer säkert aldrig stå något vettigt eller intressant, meen, jag ska försöka! :) Haha

Postat av: Marie

Han åt mellan ½-1dl pölsa. Men han dricker inte mycket. Har köpt en sprayflaska å sprayar vatten på han, då dricker han. Kanske skulle starta vattenslangen för de bruka han älska! :) haha.



Åt Nemo mer idag eller har han oätit?



Jag beställde klippmaskinen på www.anicare.se, lite dyr men det är nog värt det :)

Kram

2010-09-27 @ 20:59:29
URL: http://mariedahlberg.bloggplatsen.se
Postat av: Marie

Okej, men han får då i sig nått, det är ju bra! :)



Kan man ha bara mailkontakt med dem?? Jag är iofs inte där så ofta, bara när en ny handlingsplan ska göras (en gång / halvår) å en gång mellan det. Men det ger absolut ingenting att gå dit, det är nästan bara slöseri med tid. Fördelen är att man tillslut får a-kassa!! :)

Fast jag vill egentligen klara mig utan den där akassan!



Njae, jag tror inte vi ska dit. Har inte pratat nått om det, mest troligt ska vi nog till stugan å bara ta det lugnt en helg. Försöka få upp nån fisk (med våran tur tappar vi alla fiskegrejjer istället..) å bara njuta av regnet som ska komma till helgen! Haha!



Jag jobbar bara mitt på dagen på Fredag vad jag vet än så länge. Om du känner för det och om du har en bil imorgon så kan du ju komma förbi, och se mitt skabbiga får! :D haha

2010-09-27 @ 22:15:34
URL: http://mariedahlberg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback