Min Hatiora salicornioides!

Ja, min Hatiora salicornioides ska till att blomma!!
Blev väldigt förvånad när jag upptäckte de gula små knopparna idag
(när jag skulle ge blomman lite kärlek i form av lite vatten)!
Det kanske inte är en sån prydlig och fin växt i sig
(just nu ser den mer död ut än levande)
men den verkar trivas i varje fall eftersom den ska blomma.
Jag har väl haft den i.. ja, minst 4 år och den har aldrig blommat (visste inte ens att den kunde det).
Så idag är jag lite glad faktiskt. :)
Hatiora salicornioides min. :)
blommorna.blomma.

Förövrigt har det vart en varm och bra dag, jobbet gick kanon och jag fick mig en promenad på ca 2 timmar med en brukare - i det fina vädret. Inte illa!
Nemo verkar också ha haft det bra hemma, med svärmor som har vart så snäll och tittat till honom!
- det är tur att vi har våra snälla familjer, som ställer upp för oss! ♥

Korten hade kommit idag också, de jag
beställde här om kvällen.
Det var superfina - nu ska jag bara sätta mig ner och skriva in datum till alla osv.
Det är ju ett jobb i sig kan jag meddela.. :)
Jag och Benny har just vart ute, vi tog oss en promenad till uffe's och köpte en mjukglass samt att Nemo fick vara lös ett tag och springa efter pinnar. :)

Nåja, nu ska jag vara lite social med Benny i tv-rummet.
Hoppas alla har haft en bra dag!
På återhörande.

- njut av livet medan du kan, vänta inte tills imorgon med det du tänkt - gör det nu.


Kommentarer
Postat av: Malin - Mamma till Lily

haha ja som ett lamm ungefär :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback