Middagen!

Blev fiskgryta till middag, hittade receptet hos kajsa - så jag var tvungen testa det
(enkelt recept - det gillas).

fiskgrytaMm.


Detta behövs:
• 2 pkt torsk
• 1 ½ stor burk champinjoner
• 1 burk krossade tomater
• 2 pkt grädde
• 1 purjolök
• 2 tärningar fiskbuljong
• Riven Västerbottenost efter behag (jag hade riven gratängost)

Gör såhär:
·Strimla purjon och fräs tillsammans med champinjonerna tills de är mjuka.
·Lägg i buljongen och häll på grädde och krossadetomater.
·Koka ihop. Häll såsen över fiskblocken och toppa med osten.
Gratinera mitt i ugnen 200 grader i 50 minuter.
Servera med kokt potatis och rivna morötter.



Blev verkligen sjukt gott!
Detta kommer vi garanterat att göra fler gånger! :)

Kommentarer
Postat av: MATtias

Det låter verkligen gott! Det ska jag göra någon dag.

2010-05-19 @ 09:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback