Gårdagen.

Gjorde en god middag igår,
bestående av rotfrukter och potatis i ugn samt schnitzel till det!
Blev riktigt gott och mat för en hel armé! :)
Packade som sagt igår också samt tvättade vinterkläderna. Så nu är det bara resten kvar då.. :)
Under kvällen så lämnade vi Nemo hemma (lite ensam-hemma-träning) så vi tog bilen och raggade lite.
Till sist hade vi raggat oss till Björksele och där träffade vi på Marie på cykeln men en av deras hundar.
Så det blev att fara förbi henne - där vi fick oss en kaffekopp och husesyn. :)
Trevligt med lite små utflykter sådär, på en månda'kväll.
När vi sen kom hem så befarade vi att våra skor med snörning låg risigt till eftersom Nemo har en viss fallenhet för att sila snörena genom tänderna (han tuggar inte på skorna, bara snörena) - men, när vi kom in så hade han inte gjort någonting alls!!
Han hade nog mest sovigt hela tiden. Vår duktiga lillkille.

Idag är det sämre väder än igår, regnet hänger i luften och det är bara en tidsfråga innan dropparna dimper ner i backen. Så det blir nog att ta det lilla lugna - kika om jag hittar nån mer flyttlåda nere i källarn' och packa lite till. Böckerna står på tur härnäst skulle jag gissa.

Jajustdeja, inatt eller snarare kl 02.58 så damp det ner en tidning i vårt brevinkast.
Trodde det bara var en reklamtidning men nu när jag kom hem efter morgonpromenaden med Nemo så såg jag på dörren att de hade satt fast en klisterlapp "DN".
Vilket så i sin tur betyder att vi prenumererar på den (vilket vi inte gör).
Men då berättade jag det för mamma imorse och då sa hon att vi har fått en prenumeration av hon & pappa. :)
Tack så mycket!
Vi som just satt igår och sa att vi skulle ha haft oss en morgontidning. -ler!

Ha nu en riktigt bra tisdag gott folk!

- bakom molnen är himlen alltid blå.


Kommentarer
Postat av: Syrra

Skönt att ha börjat packa! Tiden går ju ganska snabbt åxå, så snart så får ni ju börja flytta in - spännande!

Idag var vi ju på mitt jobb hela dan, sen blev det långpromenad när vi kom hem, var förbi bibblan åxå å hämtade en sybok jag lånat, så här ska det sys kläder =) Jaja, vi hörs, ska sova strax. Kram!

2010-05-11 @ 22:37:18
Postat av: Mattias

Kul att ni har morgontidning. Och DN brukar vara fullspäckad med intressanta artiklar om allt mellan himmel och jord. Men läs med ett kritiskt öga, det är trots allt en väldigt stockholmscentrerad tidning och urvalet av nyheter kan ibland ge intrycket att hela landet består av välbärgade medelklassnollåttor! :-)

2010-05-19 @ 10:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback