Svårt att få hunden att vakna.

Jag & Nemo steg upp kl 05.00 idag - eller jag steg upp och Nemo låg kvar i sängen och fattade inte varför vi skulle upp tidigt! Han undrade säkert om det slagit slint för hans matte (som i vanliga fall inte tackar nej till att ligga och dra sig på mornarna).
Jag hann iaf göra mig iordning i lugn och ro (det har aldrig hänt, bortsett från när han var mindre, bara några veckor) innan Nemo behagade sig att stiga upp från sängen och byta liggplats till den i hallen. Så då tog jag ut honom så han fick göra sina morgonbestyr och sen blev det go'frukost för honom när vi kom in (köttbitar i gelé).
Carola kom om och hämtade oss just före kl 06 och sen bar det av till Malå. Så nu har vi lämnat in bilen, de ska göras ett kamremsbyte idag - såklart att jag inte stiger upp så tidigt för ingenting, det var alltså anledningen till varför vi var uppe före tuppen! :)
Sen blev det frukost i Udal när vi kom tillbax och nu har jag och Nemo landat hemma. Han har redan lagt sig i hallen (somnade typ direkt vi kom in). Och jag har kokat mig en kaffekopp - bakade ju nå kakor igårkväll, var klar vid 23 tiden.
De blev iaf väldigt lyckade och de var väldigt lätta att göra!
Receptet på kakorna hittar ni på Göteborgs - 
Bageriets bästa, Christinas chokladbegär.
Dessa kakor ha blitt vår favorit, inte för söta i smaken trots att det är choklad & socker i olika former, och nu när jag såg att de var så lätta att göra kommer jag garanterat att göra de fler ggr. Sen blev det ju massvis med kakor, fick ut ca 33 st på en sats! :) Det gillas!

kakornakakorkakorbak & framsida.

Nu ska jag dricka den sista kaffekoppen och sen se om det är nå på tv!
Kanske slår en pling till syrran för att höra om min älskade systerdotter vill prata med mig idag! :)

Ha det fint!

- You make me smile sweetheart!


Kommentarer
Postat av: Syrran

Mmm...bakade dessa kakor jag med, blev goda! Ska nu köpa ett paket och jämföra =)

Här är det trist väder idag, snöat lite till och med inatt. Men ska nog ut å gå en sväng sen när Siri vaknar, i eftermiddag ska vi åka å äta med mina kollegor, så några planer för dagen i alla fall. Ha en bra dag! Kram!

2010-03-25 @ 09:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback