Paket & träning.

Fick mitt paket från Häromi idag - innehållande ett stryphalsband, spårlina på 15m, en klotång & en smart liten förvaringspåse (till hundgodis).
Mest nöjd är jag över klotången, nu kan till & med matte klippa klorna utan husses hjälp!
Det gick finnemang - så nu har Nemo nyklippta klor & jag fixade det på egen hand! :)
Löplinan ska vi använda när vi träna inkallning och dylikt, ska prova den till helgen någon dag.
Halsbandet fick Nemo ha på idag som komplement (utifall att han skulle börja dra osv, då är det lätt att bara koppla om till det) men jag behövde inte koppla på det en enda gång! :)
Jag har även börjat träna bort de sätt Nemo hälsar på, dvs att han hoppar som en studsboll samt att han har öppen mun (kan nafsa till ibland, dock inte hårt). Han är ju bara valp ännu men det är bättre att börja träna bort sådant innan han blir äldre. Fick ett tips från våra grannar (äldre par som är så förtjust i Nemo) i hur man kunde gå tillväga eftersom de hade senast igår sett på Go'kväll & hundskolan hur Barbor gjort med en Schäfer som var 1,5 år och "hälsade" precis som Nemo gör nu - med hoppade & öppen mun/bitande.
Så jag kollade igenom klippet på nätet & sen har jag kört hårdträning med Nemo idag! Och dra på trissor, han fattar snabbt våran hund, han är redan bättre och hoppar inte lika mycket nu när vi är ute och går. Så, träning ger resultat! Bara att köra på såhär tills det är helt borta! Och i den här takten lär det inte ta lång tid. :)

Spårlina.halsbandet.
Förvaringspåsen till belöning.klotången.

Det var ett litet inlägg om denna dag!
Ha det fint allesammans, i den härliga vårsolen!

- allt ordnar sig, alltid!


Kommentarer
Postat av: Inga

Hallojsan!



Har läst ikapp lite. Ska fara till Skellefteå på fredag och om det hinns ska jag fara in på Arkens Zoo och köpa de där fiskarna. Ville du ha några av de eller?? Gör du något särskilt några dagar innan med akvariet, byter vatten, tillsätter salt eller så??



Ha det bra

Postat av: Mamma

Vilken trevlig dag det blev för mej trots kallblåsten på morgonen när du kom å överraskade med ett kärt besök! Tack för det å de goda kakorna! Vilken tur jag har som får vara mamma till just DEJ! KRAMAR

2010-03-25 @ 23:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback