Veckan.

Denna vecka har bjudit på en sväng till Gällivare - tuggen.
Jag och mamma for och hämtade pappa i Gällivare i onsdags eftersom han hade kört upp en lastbil och behövde hämtning, sen så skjutsade jag han till Tuggen.
Så jag och Nemo var vaken sen kl 04 den dagen och kom hem kl 21.
Vi var rättså döda, stupade i säng vill jag lova.
Men vi åt iaf go'lunch innan vi åkte från Gällivare (big nachotallrik) sen så stannade vi på Ájtte i Jokkmokk där hittade en jag en efterlängtat skiva Adjagas! :) Och mamma köpte sig en fin ljuslykta.
Sen blev det att åka vidare, tvärstannade hos mammas morbror där vi fick kaffe & Nemo fick sig torrkött
 (vilket han gillade). :)
När vi kom till Arvidsjaur så lämnade vi av mamma, vi tog en snabb kaffekopp och sen körde vi mot Lycksele/tuggen.
Fast vi stannade till i Norsjövalln' och tog oss en glass samt en trisslott, som dessutom var vint på!
Hela 75:-! :)
Nåja, framme i tuggen så följde jag med pappa på en liten rundvandring i kraftstationen.
Sen var det bara att köre hemåt - så det blev ju en liten rutt för jag & Nemo, sådär mitt i veckan.

utanför kraftstationen.inne.
pappa & hans jobbarkompis.det är i dessa de pjåtar på i, elskåp..
Go'lunchen.

Idag for Benny till Norge med fliseriet så jag & nemo får lov att roa oss själva under helgen, vilket inte kommer bli några problem eftersom jag ska jobba idag och imorgon blir det att fara till Glommers.
Så jag antar att söndan' blir en riktig sönda' - alltså vilodag! :)

Kanonväder idag förresten, skönt för de som har skolavslutning.
Grattis till jannike som tar studenten idag!
Va härligt!

Har just kommit hem (tog en paus i bloggandet och fortsatte nu) efter en långpromenad med Nemo, jag tror han blev helt slut för han gick raka vägen till sovrummet.
Sötisen våran.
Vi klippte nosen igår förresten, så jag ska väl se om jag kan ta mig an tassarna senare - kanske imorgonkväll?

Nåväl, ha en riktigt bra fredag & skolavslutning alla som nu har det!

- simma lugnt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback