På djupt vatten.

Jag tar helgen baklänges, alltså börjar vi med:

Söndag -
tog det rätt lugnt eftersom vi la oss kl 02.30 "imorse", så vi steg väl upp kring elvatiden och åt lite frukost och gick en sväng med Nemo. Sen så begav vi oss till Gissträsk, min tanke var att få Nemo i plurret men han har som inte fått fallenhet för dehär med vatten ännu.
Men det tog sig iaf, jag kastade ut hans pinne ett X antal ggr och tillslut for han i och hämtade de (dock så var det bara benhöjd på vattendjupet) men det är ju alltid ett framsteg. :)
Sen så följde vi med på en båttur med Bennys farfar, ut till holmen. Nemos första båttur och han klarade det galant, han riktigt njöt av att få sitta vid husse och känna att det blåste i ansiktet. :)
Senare på kvällen så fixade vi till Bennys hår, så nu är han ljus och det blev riktigt toksnyggt! :)
Sen så firar mamma & pappa deras 29:e bröllopsdag idag. Grattis! :)
husse och nemofarfar, Benny & nemo på holmen.
sjön.Birger kör båten.
Husse och nemoblev en glass på Uffes också..


Lördag - Benny är i Norge så jag har bestämt träff med mamma & pappa i Glommers kl 10 eftersom det är premiär på den nya möbeloutlet butiken! Jag haittade många fina soffor med inte riktigt någon som föll direkt i smaken.. så vi bestämde oss för att fara och kolla på Byske möbler istället. Sagt och gjort, jag och Nemo lämnade audin i glommers och bytte bil och åkte med mamma & pappa. Stannade en snabbis i Boliden för lite kaffe & glasspaus. Väl framme i Byske så var det alldeles dött i möbelaffären, de har just börjat med sommartiderna vilket innebär att de har helstängt på lördagar. Hur knäppt är inte det då? Det är ju då man ska passa på att ha öppet.. men lite att göra något åt. Så vi for in till Skellefteå och kollade istället. Och där, på Svenska Hem hittade jag ett riktigt fint köksbord (ek med skinnstolar) samt ett vitrinskåp! Så det fick följa med hem eftersom pappa hade med sig släpvagnen. Så nu har vi det, känns toppen! Nu är det bara ca 3 "grejor" kvar vi ska införskaffa innan allt är komplett! :)
Nåja, vi åt middag på Obs, kycklinspett med pommes & mangosås vilket var himmelskt gott. Blev att shoppa lite mat också innan vi for hemöver.
Vi for till Norsjö först för att lämna bordet & skåpet. Smidigt att vi kunde lämna det direkt i huset, så nu är det bara att montera det sen. Åh så bra det kommer bli. :)
Sen så for vi hem till lghen och gjorde lite fika så vi skulle orka vägen till glommers/arvidsjaur.
Just innan glommers ringde Benny och sa att han var påväg hem från Norge, så jag körde Arvidsjaur för att möta upp honom hos mamma & pappa. Hann svänga förbi Ida & Fredde också, de har ju aldrig sett lillen (Nemo alltså) så de fick träffa honom nu, vi surrade nalta och sen så for jag hem och Benny tajmade det så bra så vi kom samtidigt inrullandes på gården. Vi fikade lite kvällsfika innan vi begav oss mot Norsjö.
Kom hem kl 02 och vi kom väl isäng halv tre, det känns i kroppen när man har suttit i en bil heldan'!
Men en trevlig dag, de har jag haft! Tack för "länet runt" mamma & pappa. :)
pappa äter kycklingspett.mamma messar sara, mitt i maten. älg. :)bus på morgonen innan vi for till glommers.


Fredag - Benny åkte till Norge för en fiskarsväng imorse, han tog hojen och nog är jag lite smått avis. Är nog störtskönt att åka mc i grannlandet med dess kurvor och dalar. Nåja, jag tror de kommer få en trevlig helg.
Jag & Nemo spenderade förmiddan' med långpromenad & bus. Sen började jag jobbet kl 14.30 och slutade kl 21.30.  Det var lugnt, en riktig fredag på jobbet. :) Nemo var hemma som sagt men fick sällskap av svärmor & Marina en sväng när de for ut på en promenad. Tur att det finns dom som kan ställa upp när det kör ihop sig ibland!


Det var helgen och idag är det måndag. Det regnar och är allmänt trist ute.
Blev ju något bättre när svärmor messade imorse och skulle bju på lunch - vilken tur jag har! :)
Har just vart ute på en regnpromenad med Nemo och han blev då nalta slut och färdig, så han ligger då nu. :)
Blir att åka mer bil för honom, redan i eftermiddag (vi har ju i princip bott i bilen sen i onsdags) då ska vi till stan & hämta hem husse. Kanske blir det en sväng på solbacken om jag har riktigt tur? :)

Nåja, nu har jag inte så mycket mer att tillägga, kanske kommer en uppdatering senare.
Ha en bra dag allesammans.

- fem fingrar ska skydda dig, ett är månen, ett är solen, ett är polstjärnan bakom molnen, ett är hopp, ett är tro handens fem fingrar vaggar dig till ro. 


Uppdatering kl 15.00
Hade sån tur idag, lunchade ju med svärmor och sen blev det fika (nygräddad bärpaj med glass) hos Inga.
Inte illa säger jag då bara. :) Alltid trevligt att ha lite sällskap också, nästa gång är det min tur att bju på nå gott. :)
Jag har nu fått se hönschen de har skaffat sig och ja må då säga att tuppen var grann. :)
Nåja, jag kom just hem därifrån och snart bär det av till stan, ska hämta hem  benny och sen kanske man hinner en sväng på solbacken som sagt. Ska iaf in till stan och se om jag hittar åt linsvätskan till Robban.
Fick min "premie" med posten idag (den man fick när man gav bort en prenumeration), så jag lägger ut en bild på den!
drömpuppan.drömpuppa
Inga & fikat.ute på promenad..
höns.Tuppen.

Ha en fortsatt bra dag!


Kommentarer
Postat av: Louise

Farfar lika fin som alltid! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback