Hänt sen sist.

Var ett tag sen ni fick en uppdatering känner jag.
Har egentligen inte hänt så våldsamt mycket, har mest bara jobbat och dolat på där hemma.
Vi har fått iordning allt utom datarummet (skrivbordet är färdigmålat) nu väntar vi bara på att datorn ska komma, då blir förhoppningsvis det rummet också klart.
Vi har utökat med ett akvarium till, ett på ca 25 liter med kampfiskar.
Har även köpt en torkvinda som nu är uppsatt (så skönt att kunna hänga ut tvätten). Sen så har jag fått en rabarbersbuske, ska bli riktigt härligt när de börjar växa! :)
Vi har även fått nya utemöbler av mamma & pappa, stort bord med två fotöljer samt en soffa, blev kanonfint och jag kan lova att vi har utnyttjat dem väl redan, så härligt att äta ute och sen sitta och ta sig en kvällskopp på altan! :)
Det var lite kort om vad vi har pysslat med iaf..

I onsdags var jag, mamma & pappa till stan. Fixade med mina nya glasögon (ett par lila och ett par svrt/orange blev det). Sen hann vi springa på stan också, hittade mig bland annat en ny väska - kanonfin, grå med nitar. Blev lite smycken & mat med hem också.
Ja, för sen när vi kom hem till oss blev det surströmmingspremiär för iår. Jag, mamma, pappa, Benny & Steve - första gången för Benny på typ 10 år och han gillade det! :) Ja, det var riktigt gott, mätta blev vi i alla fall. Sen till efterrätt bjöds det på jordgubbstårta samt melon. Vi passade på att fira mamma lite i förskott och det blev en lyckad kväll! Det ska vi absolut göra om snart igen.
Och i torsdags så fyllde ju mamma år som sagt, grattis igen! :)
Blev några mil med hojen den dagen och det är verkligen en frihet utan dess like, jag bara tokgillar vår mc. :)
Igår, fredag, blev det lite inte så mycket gjort. Hade inte heller så mycke ogjort om jag säger som så.. var en sväng på Teab och sen var vi ut och snurrade lite bil. På eftermiddan' kom Marcus och Inga-Lena förbi och de hela slutade med att vi for på pizzan och åt middag. Riktigt trevligt sällskap dedär tvåen! :)
Sen så började jag mitt helgskift.. går av på onsdagmorgon!
Idag, lördag, så kom brorsan förbi en snabbis under morgonen - han skulle vidare till Arvidsjaur! Sen så hade vi lite pudelfix. Klippte tassarna på Nemo och imorgon får det bli klornas tur.
Sen så for vi till Angela och Johann och gissa en som blev glad av att träffa alla deras pudlar (om inte Nemo?) :)
Det är så roligt att fara dit med Nemo eftersom de också har en drös med pudlar (stor till liten) och de kan busa på som bara pudlar kan. :) Nu har Nemo snart kommit ikapp Angelas storpudeltik (på ca 7 år), de skiljer inte mycket vill jag lova. Nemo är nu 59cm mankhöjd och väger 22kg, och med tanke på att han "bara" är ca 9 månader.. så kanske han blir en aningens större. Vår lillkille.

Nåväl, efter besöket där så blev det middagsdags. Idag blev det hemmagjord potatissallad (grymtsjukt gott) med stekt kassler/ost. Mmm.. så gott det blev alltså. Vi skippar köpes potatissallad härdanefter och kör på hemmagjord. :)
Och nu sitter jag på jobbet, har just vaskat hela korridoren och nu väntar jag bara på att klockan ska bli midnatt så vi får oss nå fika.
Hoppas denna natt går lika bra/snabbt som natten innan.

Så, det var lite kort & gott från mig.
Hoppas det är bra med er allesammans och att ni njuter av sommaren!

- en dans på rosor.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Man gör en hel del om dagarna fastän det inte alltid känns så =)

Hoppas det går bra på jobbet, snart kan du ha nedräkning på detta arbetspass =) Var ju några dagar på raken denna gång!



Har just vaskat alla golv på nedrevåningne, nu när Siri ålar sig fram måste man hålla lite rent, speciellt eftersom hon gillar att smaka på golvet ibland =) Ska strax gå å sova, man vet ju inte om Siri får för sig att göra morgon när Stefan ska upp till jobbet =)



Ha en bra natt, vi hörs, kram!

2010-07-18 @ 23:55:17
Postat av: Inga

Hej Emma!

Har fått besked om att jag ska få ta en valp från uppfödaren. Något glad man är:D:D:D.

Nu vill man att de ska växa riktigt fort så man får hem krabaten någon gång.

Ha det


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback