Storm.

Idag är det värsta snöovädret ute, det vräker ner snö och blåser.
När man står vid ica ser man inte bort till OK.
Men jag & Nemo är tappra så vi trotsade snöovädret och tog en promenad.. det gör vi inte om någon fler gång idag, vi lär hålla oss ute på gården!

Blev ju en sväng till Arivdsjaur igår eftermiddag med svärmor.
Blev att shoppa lite på Dollar sen så hittade jag ett par jeans Mimmis, på rea dessutom - så det blev ju kanon!
Sen for vi förbi mamma en sväng och drack kaffe innan vi begav oss hemöver.
Så det blev ju en bra dag, nu är det ju onsdag & snart kommer Benny hem. Det gillas..

Nu till Nemo..
Igår var Nemo billig, om inte rent gratis om någon hade frågat vid rätt tillfälle.
Han har fått i nå fultag att han ska nafsas (byxben) och händer när han blir för busig och uppspelt. Och jag får rent psykbryt av det! Nåja, det kanske går över - vi måste bara komma på ett bra sätt att träna bort det.
Och han är ju trots allt valp, bara 4 månader - men å andra sidan är det viktigt att få bort sånt där NU innan han blir vuxen.
Sen så är han i en skällarperiod också - det får jag också psykbryt över!
Varför kan han inte vara lika fin & lugn som Selma (svärmor/svärfars mellanpudel) .. som är 7 år? :)
Nejmen nog är Nemo fin, finaste hunden i världen - och speciellt när han är lugn & gossig.
Och han ska ju genom alla dessa perioder, han växer ju och ska utvecklas.

Det är förresten lite bättre idag, inatt var det sisådär när jag vaknade en sväng men nu känns det nästan prima. :) Så det är ju skönt. Har inte lika ont i ryggen iaf.
Kan förresten rekomendera ett te som jag smakade första gången i november förra året, "Citrus och ingefära", det är så gott!
Införskaffade lite sånt te igår som jag nu sitter och njuter av! :)


Ha en bra dag i ovädret! / Emma - snön den bara vräker ner.. jag ser då bara mer & mer..


Kommentarer
Postat av: Syrran

Ja usch vilket väder! Vi har också en massa snö och blåst, tur att man inte behöver gå ut, men det är ju inte så kul om dt forstätter så här heller, för då kommer man att längta ut =)

Siri har just somnat om efter att ha varit vaken ca 2,5 h. Har lyssnat på Winnerbäck och gjort babymassage =) Hon verkade då gilla det, eller så var det bara skönt att få vara utan blöja ett tag =) Snart lär hon väl vakna igen för att få lite mat, så passar på att surfa runt nu medan jag har två händer fria =)

Vi hörs, kram!

2010-01-27 @ 14:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback