Rena blian'.

Ja, idag har vi bara -6 grader ute och det känns rent varmt.
Jag, Benny & Nemo har vart ute och flängt mest hela förmiddan'. Var förbi Steve och fikade sen när vi kom hem så kom Jannike, isabell & Bob förbi - så då fick Nemo busa av sig! Tror Bob blev nalta less där mot slutet. :)
Lillan har iaf blivit jätteduktig på att prata, var så länge sen vi träffade henne så det märks. Räkna till hela nr 6 också.. vilken duktig tjej! :)
Nu har vi mest tagit det lugnt, vi tog en promenad efter att de hade farit och sen ha Nemo legat (och han ligger ännu). Han har vart lite tjurig med maten förresten, igår var han helt ointresserad av lunchen så då fick det vara. Han åt desto gladare till middagen då. idag åt han bara ½ frukosten och ½ lunchen, så vi får se hur hungrig han är till middagsmålet? Trodde att han skulle vara hungrig till lunch eftersom han hade busat så med Bob, men icket!

Vi var ju till stan igår, Benny, Marina, jag & Nemo. Han skulle få sin 12 veckors vaccination och det gick smärtfritt och han var hur duktig som helst! Jag & Marina hann gå i stan en sväng medan B & N var ute och raggade runt. Sen när Benny hämtade upp oss hade han vart och införskaffat en ny dator, så nu har vi värsta finfina datorn. den gamla ska jag få ha som min "kortdator", passar ju bra - då kan jag sitta och arbeta med bilder på den! :)
Blev inte så mycket mer inhandlat i stan, lite nya kläder till mig - lång tröja samt underkläder på Gina & en "kofta" på Cubus. Sen blev det lite grejor till marsvinen, bla en ny bjällerboll och lite C-vitamin samt strö!
Senare på kvällen så blev det fruktsallad med grädde och salta kex med "glada kon"-ostar och grekisk vitlöksost! -Gott!
Jajustja, fick mitt Ikea family kort igår med posten - nu måste vi på ikea alltså! :)
Idag var förresten bilden på min syster & hennes familj i Pitan'. Kommer in i Norran till veckan trodde dom.
Det var en fin bild och ni kan kika på den
här! ♥


Tänker bjuda på lite bilder på de inhandlade sakerna:
•Först leksakerna till grisarna samt Ikeakortet.
Sen vår nya dator & Benny i soffan inför kvällsmyset.
Sist, fruktsallad & salta kex samt min outfit idag - nya tröja införskaffad på Gina igår.
bjällror. Ikea
Nya datorn Mys.
fruktsallad & kex. den ena nya tröjan.
 

Ha en fortsatt bra lördagseftermiddag! / Emma - lukten av kyla & snö är underbar när solens strålar smeker mot kinden.

Kommentarer
Postat av: Inga

Hej!

Skojigt att läsa och se bilderna. Är inne meste dagligen och tittar till sidan din.Det är roligt att läsa då det är uppdateringar meste dagligen. Man känner att man hinner med istället än om man uppdaterar sällan.



grattis till Nemo som har blivi hela 3 mån. Du skrev att han äter dåligt och det kan bero på att ni ger han 3 ggr om dagen. han är så pass stor nu så ni kan minska ner det till bara 2.Då kommer han att äta bättre.Han kommer att vara hungrig då från måltid till måltid än som kanske är nu att han är mätt då nästa måltid serveras.Ni ger han samma mängd (helhet under dagen) men dela bara upp det på 2 ggr om dagen.



lycka till med matandet.



Puss från jag och Jarni till Nemo och kram från jag till dig

Postat av: Sara

Hejsan, å jag måste åxå ta å skaffa mig ett ikea kort, har tänkt det länge och bara här om dagen så hittade jag anmälningsblanketten bland alla mina papper. Ser jag rätt eller? Har Benny fått mörkt hår? =) Ja, man kan aldrig vara säker på vilken hårfärg ni har när man träffar er nästa gång =) Jag hörde ju dina planer på nästa hårfärg =) Varför inte låta mig fixa det, lyckades ju ganska bra sist, eller?! Topparna i alla fall! =)



Just nu sitter jag med skruttan i knäet, ska se en massa skidor resten av dagen, för kallt än att gå ut med barnvagnen. Synd det, för att det ser så fint ut ute ju!



Hoppas att det går bättre med att ge Nemo mat! V hörs, kramar från oss!

2010-01-10 @ 11:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback