Ny hoj & en duktig hund, samt en nykomling.

Vi var till Luleå igår, jag, Benny & Nemo.
Nemo var så duktig när vi gick inne i stan - han var nyfiken & gick fint utmed oss. Våran duktiga Nemo. :)
Jag hann gå lite i stan, shoppade lite på dollar också samt på arken zoo. Sen var vi och åt på Max innan vi for hemöver. Själva anledningen till att vi gjorde lulesvängen var nämligen att Benny skulle kika på en ny hoj - sagt och gjort - han kikade och han köpte den!
Så nu längtar vi till våren, som bara den kan jag ju meddela!!! :)

När vi körde hem så körde vi förbi en trafikolycka i Kåge, det såg rent illa ut - föraren hade änglavakt kan jag tycka! Det står om det i vf, så kika
här.

Väl hemma så dumpade vi av lite saker hemma sen for vi upp till Udal en sväng för att visa bild på hojen & så, väl där hade de just avslutat middagen så vi hade sån tur att vi fick oss lite middag, gott & skönt att slippa tänka på det när man kommer hem. :)
Nemo fick busa lite med selma, fast hon var inte så pigg på att busa med den lilla jobbiga ihängande valpen. :) Nemo hade för övrigt värsta mycke energi resten av kvällen, till framemot kl 23. Men han hade ju vart så duktig tidigare under dagen, bara legat snällt & åkt bil.
Han fick sin nya leksak när vi kom hem, bara för att han hade vart så duktig. Och denna leksak är roligare än allt annat just för tillfället iaf. Det är frågan om att han skulle vilja sova med den. :)

Nåja, det nya tillskottet i familjen blev en fisk, en algätare, mal. Liten & söt, har haft såna förr & de har left rätt länge men sen den senaste dog så har jag inte skaffat någon ny men nu tyckte jag att det var dags. :) Det blev nog bra, han har mycket att städa iaf..

Under kvällen så blev det lugnt, jag fixade iordning en tårta till min älskade sambo, bara för att han är just det, min sambo & bäst i världen! :) Sen kom Robben & Steve över en sväng -  vi smakade blåbärsglöggen 2008, den var helt Ok!
Efter att de for så satt vi bara och kikade på tv, på Beck och sen blev det sängen. Var lite trött efter att ha stigit upp så tidigt.
Vi fick iaf sovmorgon imorse, Nemo vaknade inte förrän kl 09.15! :)
Jag har hunnit diska undan & lite sånt, Benny är och byter olja och Nemo vilar efter ett buspass.

Idag skulle Siri egentligen ha fötts, men hon blev hela 7 veckor igår. :)
Grattis!

Jajustja, jag måste ju berätta att våra marsvin är bra kluriga!
Upptäckte igår att de hade tagit sig tabberas på ett helt blomblad och börjat gnaga på sisådär två till. Jag har en stor blomma utmed buren och jag har vart noga med att bladen inte ska hänga in i buren, men de har lyckats lirka in några blad och kalasat på dem!
Shitans, trodde dom skulle ligga stendöa' efter det bladkalaset, men inte det & det var ju tur!
Våra marsvin.. :)

Tänkte att ni kunde få se lite av fynden från igår.
(ingen bild fångad på firren, men det kanske kommer senare någongång)
Benny. fint.
Benny, i lule någonstans. samt den fina himlen.
Nemo. sol.
Nemo som sover i bilen samt ett kort på hemvägen.
olyckan. olyckan, hytten.
Olyckan i Kåge, han måste ha haft änglavakt, ni ser ju hur hytten ser ut.
Nemo & råttan. vår nya hoj.
Nemo har råttan som kudde. Och sen vår nya hoj!! :)
pinnar till nemo. nya leksaken.
Tuggpinnar till Nemo inhandlades samt en bild på han & nya leksaken.
inte utan min leksak. Inte utan min leksak.
Han skulle ha med leksaken när vi skulle åka till Udal.
lite av beviset på att marsvinen har kalasat på blomman. kärlekstårtan.
Spåren efter marsvinens kalas samt "kvällsfikat" igår, tårtan.
:) såhär sover nemo.
Närbild på vår kärlek. Och en bild tagen tidigare i veckan -
såhär sover Nemo efter en promenad & när matte bloggar. :)

kolla hun han ligger på tassen. :)
Sen byter vi ställning, kolla vart han har framtassen.
Jo, under hakan - sött!



Ha en fin söndag! / Emma - haft en riktigt bra helg.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Siri tackar så mycket! =)

Vi ska efter nästa matning, snart, åka till Maxi och handla, hela familjen =) Så det blir premiär för Siri på Maxi, få se om hon tycker att det är roligt =) Sen blir det lite badning för hennes del och ska försöka få lite fler fot- och handavtryck =) Ska planera hela veckans middagar och försöka bli duktigare på att veckohandla, är ju så skönt att redan på söndag ha klart vad man ska äta hela veckan! Jaja, vi hörs säkert sen under dagen, kram!

2010-01-17 @ 12:32:24
Postat av: Inga

Hejsan!

Oj,vad mycket ni har hunni med.hojen var ju tjusig och även kvällsfikat var inte så dumt det heller. ni verkar vara mycke ute och flänger??inte så länge sedan du var neröver?? Nemo verkar då inte ha några problem med att åka bil.



ha de

Postat av: Mamma

Fina kort, som vanligt! Ni måste väl ha en sidovagn,för var ska ni ha nemo annars?! Kramar!

2010-01-18 @ 00:06:22
Postat av: Mattias

Vilken dag! Ni hann med en hel del. Kul att få en bild av det hela, både bokstavligt talat och med texten. vi hörs!

2010-01-18 @ 09:58:43
Postat av: Inga

Hejsan!

va kul att du fick tycke för !"Klickerträning för din hund". Det är en mycket bra bok och som jag skrev, ville man bara fortsätta läsa och läsa och man fick upp suget att testa de sakerna man läste om. jag köpte den genom cdon.com men den var en aning dyr där. Den finns för bättre pris på bla. Adlibris osv. Du får titta runt lite. Jag ska liks in till Norsjö imorgon så jag skulle kunna komma förbi dig och lämna boken jag har så får du titta i den och se vad du får för uppfattning av den??? Det är mycket bättre att se ett exemplar innan man beställer.



klickern är bara ett hjälpmedel som man har. Det går lika bra att göra övningarna i boken utan klicker. Det är bara att man får vara mer allert att berömma. Kan ju ta med mig en klicker och visa dig på nemo. Inte svårt alls.Väldigt kul inlärningsform då man ser hur for hundarna lär sig av det.



Vi höres


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback