Middag & mitt-i-vika-tvätten-mys!

Ja, jag & Benny gjorde middag tillsammans idag.
Det var länge sen sist vi lagade mat tillsammans iaf men idag bjöds det på skinkpaj!
Det blev mycket gott och vi kom överens om att detta ska vi göra om, snart igen! :) Mysigt, mysigt!
Sen så har jag tvättat och det var dags att vika tvätten, så mot slutet blev Nemo lite less på oss & alla kläder så han bestämde sig för att mysa med husse en stund mitt i allt ihop. Så medan de låg i sängen och myste passade jag på att smörja in hans tassar och han somnade, den lilla krabaten!
Sen har vi konstaterat att han kommer nog bli fotbollsproffs när han blir stor.. så som han "spelar boll" med sig själv. :)
Har även hunnit med att städa och gjort iordning hos våra små grisar, och de blev så glada så. Benny upptäckte att de hade tuggat sönder deras boll, så nu måste vi snabbs som ögat införskaffa en ny. Dedär var deras favoritboll och de är så mysigt att höra den plinga till lite nu & då när de är där och petar på den. :)

Vår goa skinspaj a la Benny & Emma. Grisarnas favoritboll är död.
Skinkpaj a la Benny & Emma och en bild på bollen som grisarna har gått loss på.

Cayenn spanar. Nemo i soffan efter en tuff dag.
Cayenn i deras nystädade bur och Nemo, efter en tuff dag som har innefattat följande - utomhusbus, hjälpt matte i tvättstugan, kelat med husse, vaktat grisarna när husse & matte städade hos dom samt massa bus med favoritbollen.

Husse & Nemo Sovande nemo.
Nemo hjälper husse att komma från tvätthögen genom att gossa lite. :)


Det var allt för ikväll!
Ha det fint, ute i kylan! / Emma - nu har vi -25 grader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback