Lugna puckar.

Jag & Nemo steg upp kvart över nio och har hunnit med en promenad samt frukost!
Jag sitter fortfarande med tekoppen och ska bara dricka upp den, för sen ska jag kika igenom boken 
"Klickerträning för din hund".

(Nemo på morgonpromenaden imorse,
nice att busa i snön!)
Nemo nu på morgonen i snön.
i snön.
Nemo nu på morgonen i snön.

Marcus & Inga-Lena kikade förbi igårkväll, Inga hade med sig boken som jag ska kika igenom nu, blir nog mest troligen så att jag slänger iväg en beställning på ett eget ex av den, den verkar bra! Sen hade hon med sig en klicker & lite tuggpinnar till Nemo. -Tack, tack Inga för det!

klickerträning.

Som ni förstår så ska jag testa dehär med klicker, vi provade lite på Nemo igårkväll och han tycktes då förstå! Ska bli jätteintressant detta. =)
Jag & Benny ska kika förbi M & I här framöver, fåse hur Nemo ter sig mot Jarni (deras stövare)! :) Det är som bra att han får träffa lite andra "kändishundar" (alltså såna som int är främmen för oss) också. :)

Så, nu ska jag bara dricka upp tekoppen sen få någonting gjort!
Ha en fin dag! / Emma - träning är roligt & sen se resultatet.


Kommentarer
Postat av: Inga

Hej!

Har nu sutti och gjort lite skolarbete och varit ut med våran fjant och sparkat till ulriksdal fram och åter.

Spännande att se om han hajar någonting. Det är bara att komma förbi.vi är i regel hemma. Skulle avra intressant att se även för Jarnis del hur han reagerar på mindre hundar. Han har aldrig lekt med en mindre hund utan bara snusat.



Lycka till med träningen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback