Jag i stan!

Igår blev det en sväng i stan, skulle hämta Benny på verkstan'.
Så jag packade in Nemo och hans råtta i bilen och så for vi. Jag var väl halverst skräckslagen av bara tanken på att jag skulle köra, själv, i stan. Jag hatar att köra i städer eller där det är mycke trafik överhuvutaget. Rö'ljus är inte heller en favorit omän det egentligen är det lättaste som finns, liksom! Men nej, jag är ingen stadsbo - så är det bara! Jag är nog en sann norrlänning trots allt, gillar inte stressen liksom..

Nåja, jag gjorde det iaf - kom till stan alltså. Parkerade bilen och sen for jag & Nemo och gick lite inne i stan, han höll sig fint utmed mig trots allt folk & alla hundar. :) Gångtunneln gick även den bra, trodde han kanske skulle tycka att det var läskigt när det ekade, men nejdå, det gick finfint!

Sen körde vi hämtade upp Benny och då blev det raka vägen till Jysk, där blev det inhandlat nya täcken samt kuddar. Jisses vad mysigt det blev, riktigt fluffiga & sköna!
Sen hann vi med lite go'fika på Stigs innan vi for hemöver.
Så det var en riktigt bra dag, jag körde till stan för första gången, ensam i bilen och överlevde, vi införskaffade värsta bästa täckena samt fika - kan det bli bättre? på en onsdag? :)

Lite blandade bilder från gårdagen:
Gulligaste hunden. nemo.
lyssnar. spårar.
gofika på stigs. fika.
fika. benny sängen.



Ha det fint! / Emma - ta vara på dagen, ta vara på varann.. men vet aldrig.


Kommentarer
Postat av: Sara

Snyggt påslakan! =) å gott fika såg det ut att vara =)

Själv så ska jag nog ta mig en kaffekopp nu, bara Siri rapat färdigt å somnar till lite =) Ska ta det lugnt framför tv´n tror jag, med tanke på att man steg upp 6.10 =)

Vi hörs sen, kanske via webkameran =) Kram!

2010-01-22 @ 12:53:14
Postat av: Mattias

Se där, det var väl inte så farligt i stan? :-P

2010-01-22 @ 16:07:36
Postat av: Mamma

Det var trevligt att få middagsbesök så där helt apropå! Kramar å krya på dej!

2010-01-25 @ 21:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback