Bara Nemo.

Ett inlägg bara om Nemo blir det här.

Vi fick medlemskort igår, om att gå med i SPK (svenska pudelklubben) och det ska vi göra!
De ger ut info om allt möjligt, om aktiviteter osv i den region man bor i samt tidningen PudelNytt, så det ska bli intressant. Kanske man får nå bra tips & råd om valpar. :)

Sen så har vi skickat efter en beställning på en Id-bricka till Nemo, som jag skrev tidigare. Längtar tills vi får hem den.. kommer bli så grannt så! :)
Har borstat honom idag så han är riktigt fluffig, han gillade det inte till en början och skulle bara leka med karden.. men när han insåg att piggarna inte var så bitvänliga gick det bra att borsta honom och nu är han så fin så.

Och dedär med maten då? Det ständiga aktuella.
Idag åt han 1½ dl till frukost och eftersom han gärna sover på mornarna så blev frukosten kl 09.30.
Så jag undrar om jag ska ge resterande 1½ dl vid kl 14, som lunch, och sedan försöka mig på en middag vid kl 19, på 3 dl.
Jag får testa och se hur det går.
Vägde Nemo idag, han är alltså 14 veckor och väger 8,9kg. Våran lillkille håller på att bli stor. :)

Måste ju bara berätta att syrran var i tidningen Norran igår och jag fick hem mina kort som jag beställt på Fuji. =) Så nu har jag sorterat in dem i albumet, blev bra de! :)

Några färska kort på Nemo dagen till ära.
Nemo hör något i hallen. 
Nemo är mer uppmärksam nu det märks,
här hör han någon i trapphuset.

Vår kloka hund.
Våran ståtliga hund, visst är han fin?!
kloker.
Igen, soffan i datarummet,
kikar på när matte bloggar.

Nemo & Selma samt svärmor.
Nemo, svärmor & Selma på besök tidigare i veckan.
Nemo & Selma.
Nemo försöker få igång nu bus.


Ha en fin dag! / Emma - är så stolt över vår fina & duktiga hund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback