Årsresumé för 2009.

Tänkte passa på ett göra en resumé i korta drag, om mitt 2009 som kom lika fort som det gick.

Januari.
- Jobbade ganska mycket, börjar jobba natt.
- Vi fick hjälp med att tapetsera om köket och det blev som i en dröm.
- Jag & Benny var till stan på bio, Benjamin buttons otroliga liv och den var kanon!
- Hann med en sväng med magsjuka också.
- Vi var till Pite havsbad med B's pappas företag, badade, åt gott & umgicks, hade en riktigt trevlig helg.
- marsvinen blev hela 4 månader.

Februari.
- Fortsatt med jobbande för min del.
- Vi for till Umeå och mötte upp en kille som var från Uppsala, som köpte vår Audi.
- Benny fyllde 25 år, vi fick en natt på Källan Spa och det var en otroligt härlig & underbar helg.
- Marina fyllde år.

Mars.
- Pappa fyllde år.
- Jag fyndade en Arabia Mumin-mugg på å'nyo.
- Fick en bukett med rosor av Benny, bara sådär för att. ♥
- Min bror fyllde år.
- Det har gått 3 år sen Kenneth dog.

April.
- Jobbar.
- Jag fyllde år.
- Svärfar fyllde jämnt & samma dag fyllde Bennys systerdotter/vår guddotter Isabell 1 år.
- Steve fyllde också år.

Maj.
- Beställde ett namnsmycke och blev väldigt nöjd över resultatet.
- Var barnvakt.
- Bosse & Cayenn 7 månader.
- Ikearesa med mamma & pappa.
- Tandläkaren hann jag också med att besöka.
- Jag och Benny åkte 40 mil med hojen sista söndagen, åkte bla upp och hälsade på min mormor.

Juni.
- Talludden, blev en fartfylld kväll och trevligt hade vi.
- Jobbade rätt mycket nu också, ingen semetser för min del, jobbade natt hela sommaren och trivdes med det som fisken i vattnet.
- Här någongång fick jag veta att jag skulle bli moster i januari 2010.
- Kirunafestivalen, jag, Benny och Fredde drog upp och hyrde en lgh. Hade en riktigt trevlig helg, säger bara takida, Thåström.. ja, en helg i kärlekens tecken blev det. Marina var också där så det blev lite shopping på stan.

Juli.
- jag fortsätter jobba natt.
- Mamma fyller jämnt & det firas i Dalarna & hos min syster, jag & benny jobbade dock så vi kunde inte vara med.
- Sara och Stefans 1-åriga bröllopsdag, samma dag for jag och Benny och införskaffade oss ett tält.
- Marsvinen hade en bra sommar med mycket utomhusvistelse i det gröna.
- Gjorde mig ett nytt pass.
- Husplanderna utvecklas, vi kikar runt.
- Var till Lycksele, en da' på stan, träffade Lina och det var väldigt roligt. Måste skärpa mig och ta mig dit snart igen så jag får träffa Ebba.
- Norsjö Beach, men jag jobbade hela den helgen.

Augusti.
- Jag och Benny har hållt ihop i 3 år.
- Vi fick upp ett il, cyklade en massa mil.
- Blev även en massa mil med mc.
- Fot till Hudiksvall, hälsade på syrran, bytte frisyr samt shopparhelg.
- Mamma kom med bilen, sovde över en natt och sen följde jag till Arvids, hämtade ut passet.
- Blev bad på badhuset också, med svägerskorna.
- Mattias, Erika, Sara, Stefan kommer upp till Arvidsjaur en helg, så jag passade på ett fara hem den helgen också, inte alltför ofta alla är hemma samtidigt.
- Robban fyllde år.

September.
- Jag & Benny åker till Rhodos en vecka, den mest underbara veckan jag vart med om. Vi hade riktigt skönt & upplevde väldigt mycket. Vädret var kanon hela veckan och vi njöt & laddade verkligen upp batterina & tog hand om varann.
- Svärmor fyllde år.    
- Lyckselemarknan'.
- Bosse & cayenn 1 år.

Oktober.
- Mormor fyllde hela 90 år och det firades med att hela familjen m. respektive bjöd ut henne på middag och vi hade väldigt trevligt. God mat!
- Jannike fyllde år.
- Jag jobbar fortfarande natt..
- Mamma och pappa kom på middag.
- Jag tog svininfluensavaccinet och blev lite krasslig just efter det, men det gick över lika fort som det kom, som tur var.

November.
- En sväng till stan för lite shopping.
- Jag och Benny bestämde oss efter utlandsresan att börja kika på hund, sagt och gjort. Vi åkte ner till Nyköping och kikade på en storpudelvalp på 5 veckor som vi blev förälskade i direkt!
- Min syster fyllde år och det firade jag, Benny, syrran & Stefan i Stockholm, vi som i dreas lgh en natt, blev go'fika och en snabb shoppingtur på stan.
- Isabells dopdag.
- Vi införskaffade allt till den nya familjemedlemmen, nu kunde han komma.. :)
-
Jag blev moster till en liten Siri, hela 7 veckor för tidigt.

December.
- Våran lilla hund som fick namnet Nemo är nu hela 8 veckor och redo för att hämtas, vi åkte ner till Nyköping och övernattade där från fred till lörd, det gick superbra hela vägen hem. Han sov & busade om vart annat. Han är vårt guldhjärta och detta var det bästa vi gjort!
- Vi firar jul i Udal hos Bennys föräldrar. Första gången jag inte firar jul hemma.
- Nemo växer så det knakar, väger 7,1 kg den 27:e.
- Jag, brorsan, mamma & pappa åker ner till Hudiksvall den 28:e och stannade där till den 1:a, massa mys med Siri som ni förstår. Nyår firas hos Sara samt hennes svärföräldrar. Snöoväder påväg hem den 1:a men tillslut är vi hemma.
- Nemo blev dålig den 2:a och vi åkte till Vet. i stan, som konstaterade växtvärk el. sträckning, det gick iaf över och han blev bättre redan under söndagen och på måndagen den 3:e januari var han helt återställd!

Så, det var lite kort om vad jag/vi har haft för oss under året som gått. Det har varit ett bra och givade år och jag hoppas på ett detta nya år, 2010, kommer bli lika fartfyllt och intressant som föregående.
Det vi ser framemot mest under detta år är huset som vi bara väntar på, ja, vi har hittat "vårt" hus och det blir under detta år vi flyttar och det ska bli så roligt & skönt! Att äntligen få landa, få något eget!
Men tills det blir av, så ska vi bara njuta av vardagen i vår fina lgh! :) 

Vi önskar er alla en ritkigt bra 2010!
Kramar från Emma, Benny, Nemo & marsvinen samt firrarna. 


Kommentarer
Postat av: Syrran

Imponerande sammanfattning av året =) Roligt att läsa =) Ska göra en jag med, har gjort det några år nu, men få se när jag får tid att sätta mig ner =) annars så får jag ta det pö om pö =)



Ska dricka upp mitt te nu, innan skruttan ska äta =)



Hoppas 2010 blir ett spännande och händelserikt år!

Kram!

2010-01-11 @ 21:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback