15 februari och solen skiner.

Så var jag hemma och relativt utvilad.
Benny & Nemo hade stigit upp vid kl 06 så Nemo hade både ätit & vart ute innan jag kom hem imorse.
Han hade inga problem att somna om heller när jag väl skulle sova, vilket var uppskattat från mattes sida.
Så jag fick sova ända till kl 10, inte illa!
Nu har vi vart ute och Nemo har legat ett tag och vilat i soffan. Posten kom nysses och med det ett litet paket - Nemos id-bricka!! Som vi har väntat.. Den var iaf superfin, ser kanske lite stor ut just nu men Nemo ska ju växa till sig och bli minst 10 kg större. Så då kommer det att se mer proportioneligt ut! :)

Här kommer kort på det jag lovade tidigare - lite av det som fick följa med hem från stan i lördags!
Samt den nya Id-brickan som äntligen hittade hit & nån bild från morgondagens promenad i solen & snön. :)

tennisbollar till Nemos uteaktiviteter.hundgodis.
aktivitetsleksak.aktivitetsleksaken.
Tuffa bajspåsar. :)tuggben, bra när det kliar i valptänderna & den blev en succé!
6 paket singoalla lakrits!dragring.
ett nytt Röd rund matta.
Nemo i snön.Nemo imorse på vår promenad.
Id-brickan på plats.Id-brickan.Nemo, igårkväll.

Jag har kikat runt litet på nätet, funderar på att beställa ett trimbord. Strykbrädan funkade ju när han var "liten" men den är lite väl smal & vinglig nu. Visst går det att hålla till på golvet men det känns lättare att vara på ett bord. Så, jag ska se vad min älskade sambo säger - kanske blir det ett trimbord lagom till nästa klippning. :)
Jag har iaf hittat två alternativ, de verkade bra och inte alltför dyra, men som sagt, vi får se. Jag återkommer med hur det blir med den saken.

Jag har just druckit en kaffekopp och ätit upp den halva bananen med såsen som blev över igår. Åh, nästan så man måste göra en sats till för det är så försvinnande gott!! :)

Ha en solig och bra dag!
På återhörande! / Emma - har vårkänslor.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Snygg namnbricka ju! Å det verkar som om Nemo hade en riktig lyckodag när ni var till stan =)

Nu hann klockan bli så mycket, så struntar i den där andra promenaden jag hade tänkt =) Får ta en lång imorn istället =) Siri ligger på golvet och vet inte om hon vill sova eller inte =) SÅ troligen knoppar hon in snart =)

Vi hörs, kram

2010-02-15 @ 15:22:21
Postat av: Mattias

Visst får man vårkänslor när solen tittar fram som den gjort den senaste tiden. Men än är det vinter. Åtmistone på våra breddgrader. Enligt säkra källor söderut har de dock upplevt takdropp där! Allt detta för att säga en helt annan sak; att lakritskakorna är bland de godaste kakorna från den tillverkaren! :-)

2010-02-15 @ 22:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback