En vecka sen.

Ja, det börjar bli längre mellan gångerna som jag bloggar.
Men jag har jobbat ganska mycket sen sist och jobbar typ hela denne vecka, är ledig torsdag samt söndag.
Förra torsdan' hade jag & Inga vår bakdag, vi bakade från drygt kl 10 till kl 16! Många goda sorter blev det allt. :)
Jag gjorde citrusrutor (en typ av kladdkaka med citron), mammas fudgerutor (kladdkaka), småkakor med chokladsmak och glöggmuffins! Så nu har vi frysen full med gofika. Sen så fick Benny bestämma fikat i fredags, så då blev det att jag slängde ihop en morotskaka. Passade på att göra den i långpanna så nu har vi verkligen fika så vi klarar oss året ut. ;)

kladdkaka.glöggmuffins.
småkakorna.alla sorter.
alla 9:o sorterna.Mitt chaite samt morotskakan.
Julgranen är på plats.
Nemos nya bädd, i sovrummet.Och hans nya fäll i tvrummet.


Jag har även hunnit med att göra eget Chai-te! Gusisändå, så gott det blev. Det är ju för övrigt mitt favorit-te - hätligt att kunna göra det själv! =) Då tar det aldrig slut med andra ord.

Igår var älsklingen verkligen underbar! Han hade städat hela nerevåningen medan jag var på jobbet! Tack, tack, tack.. lite mindre att tänka på & stressas över. :)
Så idag har jag tagit källaren & övervåningen. Nu ska det bara fixas med de sista klapparna sen kan julen komma. :)
Vi har julhandlat också, vår del iaf. Mamma & pappa skulle visst ha mid sig litegranna också. :)

Som sagt, har jobbat som rackarn. Jobbar ikväll också.. som igår kväll och som imorgonkväll.. Ja, jag börjar känna mig lite (en aningens bara) less på kvällarna men de är bara å se gla' ut och jobba på. :)
Har hunnit med att skotta typ 10ggr om dagen också.. bara för att nämna lite om snön också - som dom gör på radion hela tiden.
Jajustja, Nemo har fått sin nya bädd samt nya fäll nu - jag blev kanon-nöjd och jag antar att Nemo också blev det. Han har invigt bädden i sovrummet och fällen nere i tvrummet blev bar mycke bättre än den gamla som vi hade där. Den gamla var sen han var valp och en aningens mindre till storlek. :)

Nåja, ska strax börja steka kycklingen - idag bjuds det p¨å thaisoppa till middag. 

Ha en fortsatt bra eftermiddag.

- små, små flingor av vit bomull.


Kommentarer
Postat av: Inga

Tjolahopp i snö fallandet.



Jo.nog får vi snö alltid. Hur jobbar du i veckan8onsdag och torsdag mer bestämt)?

tänkte komma förbi och säga hej och se det nya sovrummet.



Satte ljus i utegranen och blev så mycket bättre stämning ute här.

Jarni blev mest irriterad över den då han snärjde sig in i den.



Ha det

Postat av: mattias

Vad det ser gott ut! Och Nemos ögon lyser i takt med julgransljusen :-)

2010-12-22 @ 11:32:58
Postat av: Syrran

God jul!

Gott med allt bak, nu när det är jul å lovligt att börja smaska på godsakerna! Hoppas ni får en bra julafton å sen att det inte blir en allt för jobbig julaftonsnatt för din del! =)

Kramar!

2010-12-24 @ 13:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback