Paus till att andas.

Nu har denna helg passerat och det känns bra.
Gick av imorse och är ledig inatt, jobbar dock tis/ons/tors men då är jag ju ledig till helgen
(2:a helgen på 9 veckor)
så de känns bara fint!
Jag & Benny ska höra om någon skulle kunna tänka sig att ha Nemo en dag,
så vi kan ha lite "egentid" och fara ut med hojen på en längre sväng.

Det var ju Norsjö Beach helgen som var - såklart jobbade jag. Men jag är inte bitter! :)
Det blev grillning i fredags med Urban & Vera och vi hade jättetrevligt!
Måste absolut göras om.
Jag började ju jobba kl 21, men de är så härligt att jobba natt såna här gånger - man hinner ju ändå vara lite social & faktiskt hinna hitta på nå omän man jobbar.
För hade man gått dag så skulle man ju i princip bo på jobbet.
Nåja, de andra fortsatte lång in på natten och ha trevligt och de gjorde dom rätt i.
Lördan' blev det husvisning x2 på förmiddagen.
En gammal klasskompis till mig var i Norsjö på jobb, så då passade hon på att komma förbi och kika,
det var år och dar' sen vi sågs så det var ju trevligt.
Sen så kom Bennys kompis från Vännes förbi på husesyn också.
Sen efter det for vi ut en sväng och kikade på  volleybollspelarna.
På eftermiddan' bar de iväg till Marcus & Inga-lena för att gratta Petra - som fyllde 30 år! :)
Det var dock synd att jag missade den kvällen.. hade vart grymt kul att vara med gänget då, men.. vi får se till att styra upp nå efter att jag slutat jobba för sommaren.
På jobbet lyxade vi till det vid midnattsfikat (det var ju trots allt beachhelg & allt),
nattpatrullarna hade vart och köpt suovas som vi åt! Grymt gott. :)
Och natten till idag var då riktigt lugn.
Nu ska jag bara ladda inför 3 natts skiftet igen. 
 
Nåväl, nu ska jag ge hunden lite kärlek (ut och busa) sen blir det att dra igång med middan'!
Blir tacogratäng.

Har någon förresten något förslag på 3 rätters meny?
- förrätt.
- huvudrätt.
- efterrätt
.
Isf kan ni ju dela med er av det,
hade vart roligt att göra nå speciellt när man likaså är ledig i helgen - lyxa till det lite! :)


Ha en fortsatt bra dag allesammans!

- höstens natur gör en varm.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Men Emma, inte är det höst än! =)

SKönt med en dag ledig i alla fall, men som sagt, tiden går snabbt å snart är hösten verkligen här =)

Trerätters säger du, ja en klassiker är ju skagentoast till förrätt, blir extra gott om man gör den själv och det är inte svårt. Creme fraish, räkor, lök, dill och rom - klart! Till huvudrätt så skulle jag föreslå nått från grillen kanske, eller kanske stekt fläskfile om vädret inte är så skoj för grillning. Klyftpotatis till det, nån kall sås kanske å en sallad med fetaost =) Till efterrätt egengjord choklagmousse, tror du har receptet i min kokbok =) Det var mitt tips =) Ha en bra ledig dag, så hörs vi kanske via msn! Kram!

2010-08-02 @ 20:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback