Lite av varje.

Jag och Nemo sover.
Ja, vi passar på när vi är ensammen hemma och när jag är ledig - så härligt vi har! :)
Men imorgon blir det jobb igen och samma på torsdag, ska då vara på mitt gamla vanliga ställe.
Helgen som var, var jag ju ledig och vi gjorde iordning grillringen så nu fattas bara lite måla och nå bänkar sen är det klart för en premiärgrillning.
Igår klippte Benny gräset, kanske för sista gången för denna sommar (eller han hinner nog med en gång till) och jag planterade tre syrenbuskar - hoppas de tar sig till nästa sommar.
Har även slängt iväg en beställning från Ellos.se och jag ser verkligen framemot när jag får hämta ut paketet.
Det är nå linnen och ett par jeans samt lite till, så det ser jag framemot - alltid lika kul med lite nytt.

Ja, som sagt, det är ju som höst nu - undra när vi ska köra igång med tapetseringen och det? Vi får ta det någon helg här framöver. Härligt, härligt..

Körde igång med en sats lyxiga blåbärsmuffins igårkväll. 
Receptet är från grannen Elaine hemma i Arvidsjaur, det är ett superenkelt recept och de blir sagolikt goda.
Jag har fyllt frysen med dem nu men jag kommer med någon bild på de när vi ska fika någon dag! :)
Härligt när man har lite som man kan bjuda på om man skulle få oväntat besök. :)

Nåja, jag har hittat mitt nya favorit te, Twinings Voyange Brazilian baia - med smak av cocos!

brazilian baia

Det var nog allt jag hade att komma med för tillfället, lite tips på te & muffins sitter i varje fall aldrig fel!
Vill ni ha receptet får ni höra av er! :)

Ha nu en bra dag & ta hand om er!

- en gåva är att ge,
utan att förvänta sig något tillbaka.



Kommentarer
Postat av: Syrran

Baka ja, det skulle jag åxå ha gjort, eller i alla fall fyllt frysen med nått gott =) Gjorde en snabb å enkel äppelpaj nu ikväll, av våra äpplen =), men den är snart slut =)



Var i huset till runt åtta ikväll, Stefan märkte ur vart spottarna ska sitta å sen drog han lite el, sånna saker som inte märks dikret, men tar tid ändå! Jag å Siri fyllde en garderob med sängkläder å handdukar =) Å som du såg, så hade Siri jättekul på sackosäckskuddarna =)



Ha det så bra på jobbet sen! Vi hörs, kram!

2010-08-24 @ 22:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback