En varm eftermiddag i skogen.

Ja, igår eftermiddag/kväll tog vi med oss nå hinkar,
bärplockare (och nej, inte en från thailand) och en ryggsäck med kaffetermos & lite annat gott.
Nemo stornjöt av att springa i skogen/på hygget medan hans husse & matte plockade hallon.
Det var dock inte så mycket att plocka,
eftersom bären antagligen har torkat bort för det såg då inte plockat ut i varje fall.
På en timme hade vi fått ihop ca 2 liter hallon och då bestämde vi oss för att fara hem och äta lite nyplockade hallon med glass.
Det var så nå kopiöst varmt igårkväll, vi höll på att gå åt där upp på hygget!
Nemo var supertörstig när vi kom ner till bilen igen,
han hade dock hittat åt nå surhål som han hade druckit ur medan vi plockade bär..
Väl hemma rensade jag hallonen och vi satt oss ner och avnjöt dessa med glass & kaffe, så gott!!
Jag frös ner resten (typ 1,5l) så de inte skulle gå till spillo och bli dåliga
- alltid trevligt att hitta till nå passande fika.
Imorse (kl 06) vaknade jag dock av att Nemo spydde upp nå som liknade en klabbe eller en råtta typ med en massa gräs som tillbehör.. i sängen.
Så det var bara att börja byta sängkläder och tvätta upp hunden lite innan man kunde sova vidare
 - för det kändes inte lockande att stiga upp kl 06 när man ska ut och jobba natten.
Sen så sket han gräs när vi var ute och gick på förmiddan',
antagligen fick han i sig en massa grejs igår i skogen, så som han sprang och snusade. :)
Nåja, han har då ätit iordning idag så det är nog ingen större fara.
Han har ju som blitt tvär-tvärsöver under helgen - eller som husse säger, att han har kommit i tonåren typ.
Lyssnar inge vidare på en när man är ute och går och han träffar en annan hund (ska tilläggas att han b ara "moppsar" upp sig mot större hundar än han själv, bryr sig inte om de mindre raserna), så nu har jag börja använda stryphalsbandet och det funkar ganska bra, han blir som paff när det rycker till och slutar ganska direkt med att skälla eller vad han nu gör.
Sen så har han på dessa två dagar börjat med att markera revir när vi är ute och går,
våran "lill-sväng" som han normalt bara brukar kissa en gång under kan han nu kissa (eller snarare stänka) 5-6ggr. Det är bara för matte att inse - våran lilleplutt är inte så liten längre, han håller på att bli stor, mogen!
Buhu.. vart tog tiden vägen, när han var liten liksom?
Nåja, det är roligt att han håller på att bli äldre och jag hoppas innerligt att denhär perioden han är i nu
(att han uppmärksammar hundar på detta sätt med skällande, som han inte gjort tidigare)
bara är en period och att den snart är över! :)
Annars så är han världens finaste, som alltid! :)

Har hunnit med att tvätta en massa idag också, typ 3 tvättar tro jag att det blev minsann. 
Det är så härligt när man kan hänga ut det på torkvindan!
Luktar så gott av det.
Så nu är det tomt i tvättstugan för ett tag, riktigt skönt!

Jag jobbar som sagt inatt och nästa natt, sen är jag ledig hela långa helgen!
Ska bli riktigt härligt, att få vara ledig när alla andra också är det.
Fåse vad som händer, hade velat fara till Arvidsjaur fredag eller lördag för att gå på marknan',
sen hade det vart skoj att fara till Lycksele på En da' på stan.
Sen så har vi väl planerat in en storstädning och att göra iordning grillplatsen..
ja, ni märker - det är mycket just nu! :)

Vi får helt enkelt se vart det slutar.
Nu ska jag sätta mig och se lite tv och jag önskar er alla en bra natt - sovandes som vaken.

- Världens bästa sambo, fästman, hjärtevän,
själsfrände finner man bara hos en enda person,
hos Benny!


Kommentarer
Postat av: Syrran

Ja när man har hus så kommer man nog aldrig att sitta sysslolös en helg =) Nog hitatr man på nått att pyssla med, man man måste ju göra annat skoj åxå. Så hoppas ni får trevligt i A-jaur eller Lycksele! =) Vi ska ägna oss åt köksrenoverigen hela helgen lång =)



Siri har kiknat lite nu två kvällar på raken vid sängdags, men fick nog förklaringen nu ikväll, såg nämligen att det är påväg en ny tand, en drakulatand uppe =) Annars, liksom Nemo, så är hon så snäll så =) Å jag instämmer, vart tog tiden vägen, när hon var liten liksom? =) Hon är ju stora tjejen nu ju!



Nä, kanske sova en sväng så man orkar hålla igång hela helgen lång! =)



Kram, å vi hörs!

2010-08-20 @ 23:44:43
Postat av: Mattias

Nemo i trotsåldern och Siri med ny tand.. det går undan! Dagarna går fort under min Frankrikevistelse också. Idag hade katten, som heter Morbisch ("jag är inte en katt" på mongoliska) smitit in hos grannen och blivit instängd där för andra gången. Jag har inte känt av allergin alls, tur det! Det kanske är en allergisanerad katt :-)

2010-08-24 @ 09:55:44
Postat av: Mamma

2010-08-24 @ 11:19:45
Postat av: Mamma

Hej! Det är svårt att läsa texten på din nya fina sida, den liksom försvinner i underlaget och bleknar,Det kan ju vara bra ibland när man "dabbar" sej! Från det ena till det andra hoppas att dina muffins blev goda som du bakade i den sena kvällstimman! Jag skulle inte ha tackat nej till en nu till mitt kaffe! Sköt om dej1 Kramar1

2010-08-24 @ 11:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback