Tisdagen den 29/9-09

Yes. Så var måndagen avklarad och vi har kommit till tisdag.
Shittans vad kallt det var igår, skulle cykla till Jannike en sväng på eftermiddagen, hade naturligtvis punka så jag fick ta Bennys cykel, men de gick ju bra det med. Iaf, nu är mössa & vantar snart ett måste alltså.
Sen på kvällen kom först Marina & timpan (hennes hund) och färgade mitt hår, blev kanon!
Sen så blev det bullar & chokladte när Jannike kom och Idol körde igång. Var en riktigt trevlig kväll!
Sen dolade jag på lite innan klockan blev just före tolv och de blev sängen för min del.

Idag så ska jag dock hinna med ett och annat, så det är väl bäst att köra igång snart då! :)
Inte att förglömma - Bosse & Cayenn blir hela 1 år idag! Så dom fick värsta födelsedagsfrullen. Större än vanligt! :) Gusisändå vad tiden går fort..

Ha en fortsatt bra dag! / Emma - snart är det torsdag. ♥

Uppdatering kl 22.15
Händelserik kväll.
Tidigare idag så hann jag vara både här & där. For på Knut'n men hittade inget idag, sen en sväng på Varuhuset (där jag såg en duk samt ett par skor men ska fundera lite), till Gästis en sväng & lämnade löneraporten sen på Ica och handlade. Dammsög när jag kom hem och sen har jag börjat (eller är snart klar) med utränsningen av vikla kort vi ska skriva ut och he i fotoalbumet - från Rhodosresan.
Kring kl 18 kom Jannike & Isabell förbi, hon var på G lilltjejen. Vi kollade in de nya sakerna jag har införskaffat till när de kommer och hälsar på. Massa plasthundar, kastruller och stekpannor. Sen så fick hon ta med sig vattenflaskan med hennes namn på (hade helt glömt bort den, var tänkt att hon skulle få ha den i somras) men, bättre sent än aldrig.
Efter massa lek & gos med grisarna så for dom hem. Och jag satt mig vid datorn en snabbis. Sen är jag kom in till tvrummet igen och skulle se Idol så vad möttes jag av? -jo, en slamkrypare på golvet (fisk från akvariet), den låg där (alldeles död), stel som en pinne men fortfarande lite fuktig. Fy så äckligt!!
Att det alltid ska hända såna här saker när Benny är borta..
Men iaf, efter många om och men & samtal så lyckades jag få upp den äckliga rackaren - så nu är den i toan!
Huvaligen, men lite duktig var jag ändå.. hade tänkt he en plastbunke på den tills imorgon efter att Jannike hade slutat skolan - för då skulle hon va så snäll och komma om och ta bort den åt mig.
Men jag lyckades övervinna min rädsla och plockade upp den själv, ikväll.

Jagusisändå. Nä nästa gång blir det bara en enda stor firre i akvariet - en större variant.
Kanske en kampfisk eller varför inte en haj? Vad tycker ni?

Bosse & Cayenn fyllde ju som sagt 1 år idag, så ikväll fick dom värsta godisskålen.
Dom tokgillade det, hippsvipps så var det slut!

Bjuder på lite dagsfärska bilder:
Mitt nya hår håret igen då.
Mitt numera mörka hår - me like!

goooodis Mer gott.
gottegrisar. mums.
Gottegrisarna & massa godis!

lillan & cayenn Lillan & Bosse
Lillan ger "mjuken" åt Bosse & Cayenn.


Nu ska jag bara invänta Idol som börjar om 15 min!
Ha en fortsatt bra kväll! / Emma - det är här det händer.

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja nog händer det saker alltid! =) Vilken tur att du tog hand om firren, stackare annars, ligga där alldeles stel å kall på golvet =( å hans polare skulle se honom liggandes bara där =(

Snyggt hår! Du gillar som mörkt =)

Sitter på jobbet nu, ganska lugnt nu på förmiddan, men efter lunch blir det lite utbildning i nått nytt projekt, ska bli spännande. Ha det så bra idag, vi hörs! Kram!

2009-09-30 @ 10:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback