Vintern är ett faktum.

Igår när jag vaknade och slog upp ögonen mötters jag av något vitt, något mycket väldigt vitt!
Snö!
Shittans vad det hade snöat under natten, vad ca 25cm snö när jag vaknade och de fortsatte vräka ner under dagen. Och jag som bara har sommardäck på saaben, lär ju bli sand(snö)satt här! Nejmen så hemskt är det nog inte, idag är det uppehåll & sol, så om vi har riktigt tur så hinner det tina innan söndag (fast ärligt talat ser det inte alltför ljust ut i den frågan).
Nåväl, blev att byta in mammas alla små ändlers (ca 9) & röda sniglar (ca 100+) - så det blev 2 kampfiskar istället, blå hane & blåröd hona + käk till dem. Så grannt.
Sen så bytte vi plats på akvariumet, så nu är det på en mycket trevligare plats! :)

Idag har jag inte riktigt nå planer.. pyssla på lite bara.
Men nu blir det iaf frukost som står högst på listan!

Ha en bra dag allesammans! / Emma - så blev det vinter.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Nu har jag hittat din blogg! Ska läsa vidare senare. Snygg layout! Men vad betyder rievssat? Snart är vintern här, det dröjer inte länge till.

2009-10-08 @ 21:46:07
Postat av: Emma

Mattias: Rievssat = ripa (fjällripa).

Ja, du har lite läsning framför dig! :)

2009-10-09 @ 13:49:37
Postat av: Sara

Ja, jag hittar hit varje dag =) å lika roligt är det att läsa när det har kommit nått nytt inlägg =) Ha en bra dag! Kram!

2009-10-10 @ 11:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback