"Som plåster på såret"

Nu är det gjort, nu är det färdigt färdigt - slutet är nära, ett faktum!
Nej så farligt & dramatiskt var det inte.
Har just varit på vårdcentralen och tagit vaccinsprutan, H1N1. Så nu ska jag väl ändå inte trilla dit!
Hon som tog sprutan på mig var förövrigt jätteduktig, kände inte någonting!

Nåja, sen så upptäckte jag (eller rättare sagt min far) att jag hade vunnit på någon tävling jag varit med i, i Sommar Amelia. :) Så det blev som lite "plåster på såret" efter att ha gruvat sig för detdär vaccineriet.
Så nu är jag faktiskt på lite bättre humör - inte illa! :)
Och sen har vi ju fredag idag, så härligt! Mamma & pappa kommer nog om en liten stund, har beställt bomullspads samt 6 paket med värmeljus! 

På tal om värmeljus så höll svärmor att "storelda" för ett tag sen.. Hon hade tänt en ljuslykta (i glas) som hon har hängande i fönstret. Och rätt som det var, så var det bara en stor låga av alltihop. Shittans, tur att dom var hemma säger jag då bara, annars kunde de ha gått riktigt illa! I varje fall så berodde nog den väldiga lågan (som slukade hela lyktan så den sprack) på en viss sort av värmeljus.
Och nu är det ju verkligen dendär tiden man vill elda ljus, det är ju så mysigt! Jag & Benny har eldat hela veckan kan jag lova, så fort mörkret faller så tänds de. :) Men kom ihåg, lämna aldrig ljusen utan uppsikt alltför länge.
Man vet aldrig när faran är framme.

Nog pratat om det, ska brygga mig en kaffekopp snart sen blir det nog att hämta Benny eftersom jag har bilen idag.  Sen blir det middag med mamma & pappa! :)

Ha de gott allesammans! / Emma - lär få alla biverkningar som man inte kan få.

Kommentarer
Postat av: Sara

Turgumma där =) Vinner lite nu å då =) Å jag sa ju det, att sprutan inte var så farlig att ta =) Du ska nog se att det går lika bra med bivärkningarna, alltså att du inte får några =) Vi ska på bio om ca 1h, så vi hinner med både bio och Idol idag, inte illa =) Ha en så bra kväll! Vi hörs! Å du, pyjamasarna såg ju jättefina ut! Kram!

2009-10-30 @ 15:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback