En extra timme - Söndag.

Så var det söndag, jobbade natten till idag som sagt och det gick då bara fint! Tur att jag fick mig sällskap inatt eftersom det var lite drygt där ett tag - när vi ställde om klockan och drog bak en timme. Men nu är då iaf denna "extra-timmes-natten" avklarad för detta år. :)

Igårkväll innan jag skulle he mig iväg på jobbet så var vi förbi en sväng hos Steve på Valln', värmde oss lite vid brasan de hade gjort upp (av lägenhetsinredning bland annat). Var ett riktigt skitväder igårkväll, snöblandat regn.
Nåja, Benny var chafför till Lycksele och de var ju lika bra, så fick han umgås med lite folk. :)

brasan


Idag så sov jag till framemot kl 11, fixade iordning mig och dolade på tills Benny dök upp just före kl 12. Då blev det en lätt lunch/frukost bestående av kycklingrullar (de blir extra goda när de fått dra i kylen typ 1-2 dagar).
Sen for vi upp till Udal och där var mamma & pappa redan. Tog en kaffekopp medan Benny och pappa var ute och provkörde hyrbilen. Sen for dom och kikade på ett hus medan jag for hem och började med middagen. Såå sjukt mycket som jag har längtat efter denna mat; fläskfilé med champinjonsås & ris!! Gott, gott!! Duken & de nya krukorna
Tackar svärmor för receptet på min nya favorit! :)
Efter middagen & den obligatoriska kaffekoppen efter maten så var det dags för mamma & pappa att bege sig hemöver. -Och det var trevligt att ni var förbi! :) Jag & Benny har full rulle nu med disk & tvättning.
Har även hunnit med att byta duk i köket samt bytt krukor - blev ju helt annars, inte lika somrigt som tidigare, nu blev det mer höstlikt! :)

Sen blir det att relaxa i soffan för vår del.. senare ikväll.. med chiliostbågar och en grape till mig kanske. :)

 

Ha en fortsatt bra söndagskväll! / Emma - livet varar inte för evigt, njut av ·livet, ·familjen och ·vännerna du har.


Kommentarer
Postat av: Sara

Härligt att göra lite höstmysigt =) Själv så sitter jag på jobbet nu och tittar ut på trist regnväder, skönt att vara inomhus. Snart är det lunch iaf, å jag har faktiskt åxå 2-dagars kycklinrullar att smaska på =) Ha en bra dag! Kram!

2009-10-26 @ 11:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback