Sista veckan i november.

Har ni fattat? Vi är redan inne och knaprar på sista veckan, i november!
Det har ju varit rent av kasst väder för att vara, just, november - men inatt & nu under morgonen har det snöat en hel del faktiskt!
Idag har jag inte gjort så mycket nyttigt alls faktiskt, har vart ute en sväng (passar på medan solen behagar att kika fram) och postat prenumerationen. :)
Blir att förbereda middagen sen, slipper ju äta middag själv i veckan - det blev att de skulle jobba hemmavid i veckan pga vädret, men det blir ju bra för min del iaf. :)
Igår packade jag & Benny ryggan med kaffe & saffransskorpor - sen begav vi oss till Åmliden. Vi gick till utsiktstornet (2,5 km enkelväg i djupsnö = det kändes iaf i benen efteråt eftersom det inte var uppgått något spår). Vi fikade och tog lite kort, shittans vilken fin utsikt det var. Men när vi kom fram så blev det dock lite dimma men man såg över trä'topparna ändå. :)
Efter en heldag ute blev det lax & potatis till middag vilket var riktigt gott vill jag lova. Sen serverades det fruktsallad & glögg till efterrätt. -Vilken härlig söndag vi hade.
Sen pysslade jag på lite under kvällen, gjorde bland annat en jorsnötskrans - bild nedan.

Det blir som sagt jobb hela veckan för mig, går på ikväll kl 21.00.
Nej, detta går inte längre - dax att göra nå nytta!

Lite bilder från gårdagens äventyr:
utsikt, Åmliden utsikt
söt. jag
mast Benny kaffe
vi vi igen. gran
 tornet. brant.
långt ner gren.
gren2 skylt påväg.. krans

Ha en bra eftermiddag! / Emma - härligt med lite soltimmar idag!

Kommentarer
Postat av: Sara

Cool krans, måste kanske göra en jag med, har en massa jordnötter som bara ligger och skräpar =) Härliga bilder, saknar snön!!! Här bara regnar det, usch! HAr kommit hem från jobbet å fixar lite middag nu, sen blir det att småstöka lite innan det är Ullared på TV =) Kanske börja på en ny lite stickning, vantarna blev ju klara igår =) HA en bra natt! Vi hörs, kram!

2009-11-23 @ 17:03:49
Postat av: Mattias

Fina vinterbilder. Och redan, i november! Här i Umeå har den lilla snö som kommit snabbt regnat bort och novembermörkret råder. Vinterutflykter som den ni var på i Åmliden är nog inte möjliga här förrän i januari! :-)

2009-11-24 @ 13:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback