Fredagen den 13:e till Måndagen den 16:e.

-"Dag för dag".

Fredag 13/11
Jag och Benny startar vår bilresa kl 10, i riktning mot huvudstaden!
Vi körde iett fram till Hudiksvall där vi stannade och tog en pizza på Robertos - sen var det bara att köra vidare.
Väl framme i Stockholm var det nalta knepigt att hitta till lägenheten som vi skulle slafa i, Sara och Stefan hade nämligen fått låna en lgh på Wittstocksgatan, så det var perfekt att vi skulle ner samma helg så vi kunde ses & vi fick boendet ordnat. Som sagt, efter nån felkörning i Sthlm så hittade vi iaf tillrätta och var framme kl 19.
Blev chips, ostkrokar & julmust resten av kvällen framför tv'n & Idol!
Så bara en parentes också, nu har vi bott i en lgh mitt i Stockholm, där värdet på den ligger på ca 2,5 miljon. Och då undrar ni säkert hur de kändes, en sån dyr bostad liksom - de måste ju ha känts - svar; det kändes.. de kändes faktiskt inte så värst annorlunda om jag ska vara ärlig. ;)  

Lördag 14/11
Steg upp vid kl 08.30 och åt frukost, sen framemot kl 10 drog vi ner på stan, åkte - tunnelbana, ja, jag säger så det..
Iaf väl på stan så hann vi med lite shopping på bla - Åhléns, H&M x 3, Bengt Eldes galleria, nån småbutik, Zara.
Sen blev det födelsedagsfika (i förskott) för Sara på Cafe Avenyn på kungsgatan, maffigt fika - stora portioner gosaker vill jag lova. :)
Efter en snabb sväng på stan (kl 10 - 12.30) så var det dags för jag & Benny att köra vidare - nu mot Nyköping!
Så vi, alla, tog tunnelbanan till lgh igen och vi packade oss iväg och Sara & Stefan for nu till Naturhistoriska museet.
Jag & Benny var framme kl 14 i Nyköping, där vi skulle hälsa på - håll i er nu, här kommer huvudorsaken till resan - våran hundvalp & hans syskon samt mamma. :)
Så, nu avslöjar vi även för er kära läsare, vi får hem en liten (eller liten & liten..) Stor/Kungs-pudelvalp om ca 2,5 vecka! :) Just nu var de 5 veckor när vi var ner i helgen och de var verkligen superfina hela gänget!
Denna kull är på 7 valpar varav vi ska ha en svart hane. Och det var superhärligt att få se dem allihopa omän vi nu var tvungen åka så långt.. Så vi ska göra om samma resa snart igen, men så får han följa med! -Vi längtar såå! Men hemresan den gången kommer ju att ta sin lilla tid, men sånt får man räkna med!
Iaf, sen efter två timmar hos uppfödaren, som förövrigt var supertrevlig & verkligen kunnig (haft kennel i över 20 år) och hennes goda nybakade äppelpaj :) blev det att åka hemöver! Hela vägen till Norsjö.. var lite vemodigt att åka ifrån den lille men vi kommer ju som sagt snart igen.
Vi gjorde dock ett stopp redan i Uppsala vid kl 18 där vi blev bjuden på middag (tacos) hos min brors tjej Erika och Mattias själv såklart. Mycket gott var det, och fetaost till tacos är något att rekommendera starkt!
Blev efterrätt i form av kladdkaka med grädde & kaffe - gott, gott! :)
Snacka om att vi var mätta efter den middagen & sockerkicken. :) Vi surrade på och tiden gick - så när vi for där ifrån var klockan redan 21 och vi hade ju en bit kvar hem som sagt! Men det var trevligt att hinna träffa dom, lite otippat att träffa båda mina syskon denna helg - utspridda över landet! :)
Nåja, vi truckade på hemåt och det var ett skitväder att köra i - regn hela vägen upp till Umeå där det började snöa! Vi gjorde ett stopp (någonstans efter vägen, var iaf långt hem) och köpte kaffe, bulla & tidningen "härliga hund" på en Statoilmack samt tvättade rutorna på bilen som var alldeles skitiga!
Vi landade innanför dörren kl 05.30 (söndagmorgon) och fullkomligen stupade i säng!

Söndag 15/11
Grattis Sara, 27 år! :)
Blev en slöar dag, denna söndag. Klev upp kl 10 och åt frukost, for upp till Udal en sväng - visade bilderna på lillkillen och sådär.
Sen for vi på Ica och handlade. Blev middagsdax sen under kvällen blev det film i form av Beck - "den svaga länken". Efter det blev det sängen för vår del, vi var alldeles slut och färdig efter helgens 190 mils bilkörning.

Måndag 16/11
Uppe med tuppen, var uppe redan kl 06.30 (deni), skulle fara till lse och hämta Karola. Tur i oturen hade Marina försovit sig, så jag skjutsade henne till skolan, så det var ju "rätt" dag & tur att det gick en skjuts till lse på morgonen :) Sen hade vi sällskap av Selma i bilen också.
Efter skjutsande och hämtande blev det att fika på lilla Bagis, jag har sån snäll svärmor - som bjudd på fika. :)
Blev en sväng på Dollar också såklart - mjukmedel och en turkos hundbädd fick följa med hem. Så nu ska jag bara ordna det som ska vara i bädden, nån filt och dylikt. :)
Sen när jag kom hem slängde jag ihop en sockerkaka med pepparkakssmak (eller jag tillsatte vatten.. Ica's "tillsätt bara vatten" sockerkaka) & for till Jannike & Isabell med den, eftersom Isabell har sin dopdag idag så tyckte jag vi kunde fika lite gott. Dock så var denna "tillsätt bara vatten"-blandningen icket så kryddstark så nästa gång blir det att procenta på egna kryddor eller helt enkelt ta en annan smak som jag vet funkar (Citron).
Blev en sväng på Knut'n med dom också, jag hittade dock inget men Jannike "shoppade" lite julsaker. :)
Sen blev det middag och nu sitter jag här, Benny jobbar ju borta i veckan och kommer inte hem förrän på torsdag. Själv så jobbar jag onsdag & torsdag natt så det passar ju som bra när han lix är borta! 
Ska strax gå till tv'n och kika - sen fortsätter bara alla program att lösa av varann.

Fredag - måndag, i bilder.

Fredagen 13/11
(i lghen.)
13 nov 09 13 nov 09
13 nov 09 


Lördagen 14/11
(frukost, Sara öppnar paket, påväg till stan sara/Benny, jag/Stefan, fika, valpen & hans syskon och mor samt Mattias, Erika & Benny.)
14 nov 09 14 nov 09
14 nov 09 14 nov 09
14 nov 09 14 nov 09
14 nov 09 14 nov 09 14 nov 09
14 nov 09 14 nov 09 14 nov 09
14 nov 09 14 nov 09 14 nov 0914 nov 09 14 nov 09 14 nov 09 14 nov 09 14 nov 09 14 nov 0914 nov 09 14 nov 09
   

Måndagen 16/11
(Isabell, fikar kaka och charmar kameran.)

16/11 09 16/11 09
16/11 09 16/11 09 16/11 09
-"stå på tå, för att nå".



Så, ha en riktigt bra kväll allesammans, det var allt för mig just nu! / Emma - bara 2,5 vecka kvar av väntan, tills dess - massa fixande.


Kommentarer
Postat av: Sara

Söta små valpar! =) Förstår om ni längtar tills ni kommer hem alla tre sen, förstå även om ni kanske inte längtar till bilfärden precis =) Ja perfekt var det att vi just denna helg hyrde lägenheten, annars är det ju inte helt lätt att få boende i storstan =) men som du säger, inte att man skulle betala det priset för ett sånt boende om man var tvungen att paya själv =) Å vi fick ju träffas desto mer! =) Synd bara att vi inte hann med gamla stan, får bli en annan gång! Dags att sova starx, men vi hörs! Kram!

2009-11-16 @ 21:52:25
Postat av: Emma

Va roligt! :) en pudel ^^

Jag önskar att jag kunde övertala John att pudlar är jättefina haha :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback