Varm dag.

Varmt idag med, 26 grader i skuggan!
Jag såg igårkväll att Bosse var alldeles svart runt/på munnen, såg precis ut som att han hade ätit blåbär.
Så jag förstod att våran lilla stackare hade dragit på sig munsvamp! For in på Apoteket idag och köpte pevaryl som ska hjälpa (även) djur att få bort svamp. Sen när jag & Benny skulle ta och rengöra hans mun och smörja på krämen så var han helt ren, inge svart kvar!! Så nu får vi avvakta och se om svampen försvunnit av sig själv, de skulle ju vara de allra bästa!

Under eftermiddagen idag så tog jag Bosse, Cayenn och hagen ner till gården utanför vår lgh, de var så varmt inne så de var nästan svalare att vara ute. Väl nere så kom en granne till oss, tant på 75+ med rullator. Hon blev som småförtjust i de två små liven och pratade med som en stund. =) Själv passade jag på att sola lite. =)
När jag sen kom in och släppte ut dem i buren så såg jag på Cayenns nos, svamp!! 
Men han har haft det förr och de brukar räcka att pilla bort de och de var som bara en liten fläck, men de får jag ta itu med imorgon! Anledningen till att de fått svamp nu, tror jag beror på att de fick smaka äpple för någon dag sen. Vi får vara lite sparsamma att ge dem de ett tag nu!

Vi har förresten lite hö-kris, igen.
Höet jag köpte av Tina vägrar grisarna äta.. dom bara bökar med det.
Höet jag köpte idag på Konsum äter de inte heller...
Är det bara Urbans & Veronicas hö som duger? :) 

Efter middgen fick jag ett il, blev så rastlös av att vara inne så jag tog cykeln och cyklade vår "nya" sväng. Uppförsbacken gick bättre idag, inte alls lika tung. De märks rätt fort när de går bättre.
Så det blev iaf 1,4 mil.
For in på Ica och köpte en halv melon som jag ordagrant njöta av efteråt!

Nu blir det nog sängen snart för min del. Vi ska upp i tid imorgon.
Sen blir det jobb kl 21.00 för min del.

Ha en fortsatt bra kväll! / Emma - nyttig i värmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback