Vad är sömn?

Som ni säkert redan vet så jobbar jag ju natt, så natten till idag jobbade jag. Det är så himla mycket just nu - tjafs om hur verksamheten ska fungera, vem som ska ansvara för vad - omsorgen eller kommunen. Jag hade iaf tur förra natten, Verran var på Gästis så jag hade ju lite sällskap. Men de blir nog ändringar redan ikväll/natt; nya direktiv.
Nåväl, ska på nå insatt möte kl 20 ikväll, sen börjar jag kl 21, ska då sätta upp den timmen på övertid, de är så ett som är säkert!
Men, iaf, kom hem kl 07 imorse, väckte upp min sött sovande sambo, gav grisarna frukost, åt frukost själva sen packade vi oss in i bilen och for till stan!
Anledningen över att vi for dit var att vi skulle få insatt våran nya färddator, sen hämta ut passet & sen blev det en snabbis i stan & på Solbacken. Med mig hem följde 12 nya fiskar & en solskyddsfaktor! :)
Medan vi väntade på att bilen skulle bli klar for vi och tog en kaffekopp på macken intill, köpte en triss & vann till min förvåning 25:-, tog en ny, vann 50:-, tog två nya (för att fördriva tiden, med lite skrap), vann 75:- och tog ytterligare en ny & vann då 25:-. Det var bra statistik på den macken med vinst på varje triss! :)
Nåja, vi var hemma just före kl 12 och då först gick jag och la mig!
Somnade direkt, men efter att ha vart uppe över ett dygn så tog sig sömnen entré med all rätt. Vaknade kl 15.10 igen, utvilad som aldrig förr.
Och nu är middagen gjord och jag ska bara fixa lite sen bär det väl iväg på jobbet för att höra vad som egentligen händer & sker!

  
• Utanför verkstan' vi var på i stan, fanns en speciell parkeringsplats, det påminde mig om vår supersöta & charmiga .. Bosse!  It all yours. :)
• Mittenbilden, minutfärsk, Bosse & Cayenn.
• Sista bilden, dagsfärsk, min underbara, fina sambo!

Ha en bra kväll! / Emma - love is in the air.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback