Kreativ.

Har jobbat hela helgen, gick på nattpasset kl 21 i fredags, och gick av imorse.
Men jag har ändå hunnit med att njuta av det fina vädret som det bjöds på ihelgen. Igår, söndag, så steg jag upp kl 12, för jag & Benny skulle köra lite hoj. Det blev hela 40 mil sen dagen.. For till arvids en sväng, sen vidare till arjeplog och sen lite omvägar, påväg hem. Ditvägen var jobbigast, det blåste så mycket, så man var tvungen hålla ett krampaktigt tag för att inte blåsa av. Nåja, stannade till i Malå för att snabbäta lite sen vidare hem. Vi var hemma strax efter halv sju, så de var som bara att byta om och fara på jobbet. Kan lova att natten har vart lite seg delvis, det tar på att vara ute på vägarna. Men roligt hade vi iaf. =) Gud så härligt det är att åka.

Nog om detta, idag sov jag till strax före tolv. Steg upp och höll darlingen lite sällskap - drack en kaffekopp & fikade.
Viol, melon & ägglikör & choklad. glass i stora lass.
Sen efter att han hade farit på jobbet så gjorde jag bort nå apoteksärenden och sen for jag på Knut'n och fyndade lite krukor. For vidare på Ica/kunsum för att handla mer jord & frön. Så nu har jag äntligen fått lite sommar här hemma.. har planterat nå blommor på balkongen, sått persilja, kattgräs & grape.

Grape, kattgräs & persilja. Sommar på balkongen. sommar på balkongen2. 

Så det enda som kvarstår idag är middagen, håller på att steka kycklingen nu, som ska vara i thaisoppan, kryddat med chili & basilika! =)

Så, lev & må tills nästa gång! / Emma - mycket gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback