Kirunafestivalen 2009

Så var det årets Kirunafestival, Jag, Benny & Fredde styrde uppöver i fredags, efter mitt på dagen.
Jag var chafför både dit & hem, så grabbarna började dricka redan i Arvidsjaur.
Väl framme installerade vi oss i vår enormt stora lgh på typ 80 kvm, sen så kom Marina & Peder och deras vänner förbi. Vid nio, tio någongång for vi in på festivalområdet för att se Takida & Thåström!!

GrabbarnaJag & min kärlekFredagkvällBengan boyFreddePederMarina.I väntan på Takida
Jag & Marina, i väntan på att Takida ska börja.TakidaGitarristenJag & Marina rockar.Peder, Marina, jag
Benny & freddeThåström!ViTulpanen som jag fick.

Det var fredag de..


Lördag började med öl för  Fredde & Benny, själv så blev det bara nån cider, tog de lugnt med tanke på att jag skulle köra hem söndagen.
Det blev att gå på stan under dagen, shoppa lite & så. Sen in på ormådet en sväng också. Träffade Marina & Peder när vi satt & fikade. På kvällen kom Marina och gänget till oss och blev där tills vi for in mot området.
Denna kväll spelade bla Ulf Lundell, han var riktigt bra live han med. Blev dock en tidig kväll för Fredde, som blev lite väl förfriskad.
Summan av helgen, helt kanon, bra väder & bra sällskap. Detta måste vi göra om nästa år!!

I stan på dagen.Det bjöds på tårta.Gott.Bennys tatuering.har blitt tatuerad.Utanför vår lgh.Laddar inför kvällen.Håller en kärleksförklaring.Fredde,öl & härligt väder.Darling.Kärlek.Ulf Lundell.Mycke folk & bra väder.

Det var lördag de..

Så var det bara söndagen kvar, vi packade och for någongång på förmiddagen. Det tog inte så lång tid att städa vår lgh, men våra grannar hade nog dess mer att städa. Någon lgh måste ha vart helt sönderslagen med tanke på det vilda festandet under hela helgen.. Ni skulle ha sett hur det såg ut på gården alltså..
Nåväl, blev ett litet stopp uppe på Dundret under hemvägen, kolla in utsikten!

DundretFredde & Benny.

Som sagt, en kanonhelg!
Senare på kvällen, väl hemma, så hade vi påhälsning av Bennys yngre bror en stund. Sen for vi ut och cyklade en sväng på 1,2 mil, var ju sånt kanonväder ute så det var lika bra att passa på.

Idag, måndag, väntar en ny arbetsvecka. Börjar kl 17 ikväll, så fram tills dess ska jag bara ta det lugnt & sitta ute i solen. Packa upp allt jag shoppade i Kiruna ska jag också hinna med. Men just nu ska jag bara känna lugnet över att vara hemma!
Borta bra, men hemma bäst!

För att kolla in lite mer av helgens bravader, kolla då in
Marinas blogg.


Ha en riktigt bra dag allesammans! / Emma - Det bästa av allt var att göra denna helg med dig, Benny..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback