Borrmissöde och hittelön.

Jag blev nalta piggare i söndags, och naturligtvis blev min älskade sambo dålig då. Så han ha vart hemma igår och idag med magsjukan närmast sig. Det blev ombytta roller kan man säga, men de är skönt att slippa vara ensam när man är så pass dålig så man tror att nästa andetag blir ens sista! 

Näväl, jag har fått min hylla idag, har monterat ihop den så nu väntar vi bara på en borr, en riktig borr.  Vi skulle nämligen prova sätta upp den i hallen, och vi har en betongborr, en prima sådan, den har fungerat alldeles förträffligt bra... tills idag! Benny började borra i betongväggen, det blev iof ett hål men jag ska tillägga att en tapetbit följde med i snurret och borren vek sig som en ostbåge. Men det blev inte så stort missöde på väggen med tapetbiten, inte farligare än att vi kan täcka det med hyllramen, men det såg verkligen komiskt ut när borren vek sig.. den såg som så, ja, mjuk ut.
Så jag måste lägga hyllan på hyllan, tills imorgon. Har pysslat lite med att dekorera om tavelhyllan i hallen.. det blev riktigt snyggt. Bild kommer säkert framöver tillsammans med hyllan. =)

Hittelön ja. Jag var på dektektivjobb i köket igårkväll innan jag la mig. Tänka sig vad man kan fynda från tidigare ägare av lgher. Jag hittade bla ett kort, så jag skickade det med posten idag. För skojs skull, ska jag nu se vad de gör när man hittar kort sådär - hittelön?

Nu ska jag fortsätta se lite Lotta på Bråkmakargatan. Och äta en kardemummaskorpa med ost - mums!

Ha en fortsatt bra afton! / Emma - nu är de bara bomull i öronen, annars frisk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback