Onsdagen den 16 dec 2009

Vi väger Nemo en gång i veckan för att hålla koll så han lägger på sig. Och igår vägde han 5,5 kg!
Han går sakta men säkert upp. :)
Fick hem hundmaten också, jisses vilken stor & tung säck! Sen var det med en leksak också - den gillas av Nemo. Ett rött "hundben" som piper och rullar.. han gillar att tugga på mjuka matrial (som mjuk gummi, tyg osv) de hårda benen dissar han totalt!
Var med lite middag till mig också samt en glögg "Choklad/chili", ska bli intressant att smaka den på söndag (eller om vi rent tjuvsmakar den på lördag). :) Tack mamma!

Måste ju berätta att Nemo kan förresten "sitt", "vänta" och "varsegod" nu! Vilken duktig pojke.
Kan dock inte "ligg" ännu på kommande men det kommer. Husse ska väl också få något att träna med honom säg, så det får bli hans uppgift. :)

Vi vaknade kl 06.50 idag - Nemo vaknade bara en gång inatt (vid kl 01). Han hann dock pissa inne.. antingen sov jag väldigt djupt så att jag inte hört att han gnytt eller så hade han helt enkelt bara tänkt vara snäll med matte och låta henne sova så han hade inte gjort av sig nå ljud?! Ja, jag vet inte.
Men en lite olycka är inget, han är så duktig i överigt (natt som dag) & han är ju bara 10 veckor trots allt, blev det idag förresten. :)
Vi har vart ute på två promenader - och idag har vi sånt härligt väder. Solen skiner och det är -16 grader! Man blir verkligen pigg av det!

Nä, nu ska jag se vart mitt paket med pälsvårdssakerna jag beställt, befinner sig.

Ha det finfint! / Emma - imorgon kommer Benny hem & för mig blir det jobb ihelgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback