Juldan' & Annandan'.

Igår så kom mamma, pappa & brorsan - vi fikade och firade jul en gång till. :)
Fick en massa fina saker, för att nämna några:
eltandborste, efa attlingsmycke, cult design, "renmugg", påslakan, bakgrejor x många, hard rock café tröja, ittala marimekko ljusstake, hundLiv prenumeration, knivslip, dalahäst skylt och lite till smått & gott.
Trevligt att fira jul 2ggr. Inte dumt, kanske man ska börja med det? :)
Sen efter vårt julfirande så for vi till udal och lämnade en julklapp och fikade. Nemo fick leka av sig med både Selma & Bob, så vi hade en mycket trött & slut hund igårkväll kan jag lova.
Benny for til sin bror efter middagen sen vidare på hotellet. Jag & Nemo var hemma och såg på tv, diverse filmer. Hade det riktigt mysigt i soffan med bär, glass och mattias hemmagjorda limepraliner. :)
Tack mamma, pappa & Mattias för en trevlig dag hos oss. :)

Idag steg vi inte uoo förrän efter kl 10 någongång, Nemo tog sovmorgon och det var riktigt skönt vill jag meddela. :) Sen for vi ut och gick en sväng, har hunnit vara förbi Bennys farmor och farfar idag också. Och nu slappar vi mest, jag vid datorn (tills jag ska gå och skölja ur hårfärgen) med en tekopp och Benny & Nemo i tvrummet med tvspelet på G.
Vi har hunnit med att bada Nemo för första gången ikväll, det gick superbra och han gillade det nog. Inga protester iaf. :) Våran superduktiga hund!
Sen var Erik & Petra förbi också, fick en julklapp i form av chokladte samt en teburk med renar på, Benny fick ett hundben i plast - som Nemo blev supernöjd över. :)

Här kommer de lovade bilderna fårn julhelgen!
(bla. julafton i Udal, julfika/afton hemma hos oss, några julklappar samt vår hund)

julmaten. B's familj & släkt.
Gott med julmat! Marina & Robban är mätta! svärfar, benny & nemo. Ett julkort på vi.  Jag & Marina, seriösa. ..mer seriösa. ..mest seriösa! Svärmor! Steve. Benny & svärmor. B's farföräldrar & morfar samt morbror. Mina föräldrar samt bror, på julfika. julklappsutdelning. renmuggen tröjan. god lukt och hundgodis. tyg. hundliv. mask. grytvante. glögg. kaffe i massor. jag och brorsan. julkakan. apelsin/chokladen nybadad nemo. Nemo i bädden. ler med leksaken i munnen. :) sötis.  

Hoppas ni får en fortsatt bra lördagkväll, detta var allt från mej - från denna julen!
/ Emma - nybadad hund och en kaffekopp härnäst.


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad roligt att få en en massa bilder från jul! Är inte lika bra på att lägga ut så många bilder, men snart så kommer ni ju hit å då från ni ju se Siri IRL =)

Sitter nu framför TV´n å turas om att gosa med skruttan =) Är lite kallt ute, så det blir ingen promenad idag med barnvagnen, men kanske sen till veckan, då kan du få köra =)

Ha en bra dag, syns imorn! Kram!

2009-12-27 @ 12:09:52
Postat av: Inga

Hej i jule helgen!

Ni verkar ha haft en riktigt trevlig jul. Vi hade det oxå. Jag var ju så nervös över att fira jul med svär föräldrarna men det gick snabbt över.Vi hade riktigt trevligt och Markus livade upp stämningen ordentligt.



Har varit ute med jarni nu och tränat inkallning i skogen. Det gick bra ända tills han fick ett harspår i snoken. efter ca timmes tid fick han dessutom upp haren. Jag var inte nå glad och hade kallat in förstärkning(Markus). Men tillslut kom han mitt i mig Jarni och jag hade en 15 m lång lina i han så då han bara snodde om med blixtens hastighet så siktade jag in mig på linan och fick tag i han på det sättet. Visst for det ett och annat svordom ut ur en, men det behövdes.



Nu ska jag och hun tina upp oss.



Ha det

Postat av: Mattias

Tack själv för fikat och julklapparna! Det var lika trevligt som vanligt att hälsa på och vovven verkar vara en busig men snäll typ.

2009-12-27 @ 18:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback