Helgen som var.

Helgen var riktigt bra, sara, stefan och mattias hämtade upp mig på fredagkväll så då for vi till Arvidsjaur.
Det blev både födelsedagsfirande och farsdagsfirande, med god mat hela helgen igenom.
Smörgåstårta på lördagmorgonen som jag och pappa var och hämtade tidigt som attans blev till frukost och milda makter  vad god den var!
På middagsmenyn sto det kycklingfilé inrullade i bacon och med ostfyllning med potatis och till det, ett gott vitt vin som var köpt på färjan!
Syster hade sedan gjort en jättegod efterrätt som bestod av en glassmaskin och grekisk yogurt, citron, jordgubbar -alltså hemmagjord jordgubbsglass.. åh gu' så gott det var!
Sen hade mamma bakat en chokladkaka med smak av "marienne" (alltså mint), vilken läcker kombination!
Sen på lördagkväll, efter allt "svullande", så for jag och syster ut och gick! Det var kallt.. hela -11,8 grader!
Vi var förbi Kenneths grav, jag tände ett ljus och tänkte väl lite extra just då. Sen var vi förbi pappas mormors grav också och tände ett ljus där med.
Just allhelgonahelgen är det så fint på gravarna, massa ljus och det ser så fridfullt och ombonat ut.
Sen kom söndagen, blev också denna dag smörgåstårta till frukost! =)
Jag fick med mig lite saker hem, det är tacksamt. Åkte med sara, stefan och mattisa denna sväng med - sen begav dom sig till Umeå för att släppa av Mattias och då hade de bara några mil kvar hem... eller några ganska många ska jag väl tillägga.

Fuskigt.
Syster åker till London nästa vecka, ska på möte.
Sen har hon och Stefan beställt bröllopsresa nu och det blev till Thailand.
Jag vill också resa. Nåja, det blir örr eller senare, just nu har jag då inte tid iaf!

Nu ska jag fixa lite kaffe och sedan invänta min sambo som är ute på vift, eller ska jag säga bygger muskler.
Hade ju vart mysigt att hinna ta en kopp tillsammans innan vi ska iväg och jobba, vi börjar kl 15.00 båda två idag, men då slutar jag ju lite tidigare än honom .. =)
Ska jobba imorgon också, sen är jag ledig hela helgen. Passar bra, för jag ska försöka få hit Erik & Petra, det är ju marknan' i helgen så vi ska väl ta oss ut på hotellet! Ser framemot de, för de börjar vara ett tag sen nu..

Jag avslutar dagens inlägg med en solig hälsning och milt väder! / Emma - hemlighetsfull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback