Lördagen i sitt esse.

Gud, vad mycke lussekatter vi har nu! Närmare bestämt 80 st.
Som ni kan ana så hade jag och benny "bakardag" igår. Vi bakade två satser med lussekatter och en sats med chokladtryffel med blåbärssmak.
Senare på kvällen så kom Ove, Karola och Jannike med Isabell, så då fick dom nybakat till fika. Efter de for jag och Benny ut och snurrade lite, kollade på massa hus och var till nån småby härikring.
Efter vår lilla tripp här och var, for vi till Steve med lite lussekatter och drack kaffe, vilket var trevligt!
Väl hemma bullade vi upp med pepparkakor, lussekatter, glögg och såg filmen The Ruins, det skulle vara en rysare men den var mer äcklig än skrämmande. Vi betygsatte den som Ok, vi har sett sämre filmer.

Och idag steg jag upp kl 05.45, for till jobbet och nu har jag timmar fram till kl 16.10 när jag börjar om igen.
Ska hinna ut på skyldsöndan' en sväng också.
Ikväll när jag kommer hem blir det att tända det första ljuset och dricka lite glögg - åh vad jag älskar glögg!

Bilder från gårdagens bravader i köket:
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback