Jag välkomnar 2008 med ett leende.

Nu var det ett tag sen jag satt här och skrev, men i ärlighetens namn så har jag inte haft varken tid eller lust att skriva, så det har fått ligga lite på is. Men nu ska jag ta upp detta igen.. försöka lite smått om inte annat!
Nåja.
Shit vad åren går snabbt nuför tiden alltså. Redan 2008, helt ofattbart men så underbart!
Jag ser verkligen fram emot detta år! Jag kommer att bli färdig Uska och det känns toppen. Sen ska det hinnas med en flytt också, gudarna ska veta att jag toklängtar!

Men vi kan ta en resumé från det gågna åter, 2007.
Januari,
hände inte så mycket bortsett från att jag började plugga, igen. Och det kändes helt rätt redan första skoldagen!
Februari, jobb och skola växlade om vart annat. Annars en rätt lugn månad.
Mars, plugget följer med som en röd tråd genom denna månad med. Nu har Kenneth varit borta i det första året, av många.
April, Fyllde 20. Sara & Stefan var upp och det var toppenväder mest hela tiden. Tog en hel del kort till min samling av vacker natur. Vi hade en apu period också, tre veckor och det var ett skönt avbrott från pluggandet.
Maj, "slutspurten"  med allt plugg innan sommaren. Och sen kom han, den efterlängtade lillen, min väns son.
Juni - Juli, präglades av jobb och lite lediga stunder som jag tillbringade med Benny mestadels.
Augusit, Jobbade i början av augusti sen drog jag och Benny 143 mil söderut, slutmål Varberg & till min syster! En hel veckas semester där med sol & bad i havet, Ullared & sena nätter. Helt underbart!! Vi har hållt ihop i ett år nu, det underbaraste år jag vart med om, tack älskling! Skolan började om den 20:e med bodypump & tipsrunda runt lillberget. Mycket trevligt! Jag & Benny hann med en "hotellhelg" i stan för att bara rå om varandra.
September, vad hände i september då? Ja.. plugg. Sen tog jag & Anna Tbc vaccinet som inte läkte på flera veckor. Jag var även med i P4, i ett jaktprogram eftersom jag vunnit en tävling. 
Oktober,  Var till mormor i samband med marknaden och jag & mamma passade på att putsa hennes fönster. Hann med ett tandläkarbesök denna månad och det var det bästa tandläkarbesök jag någonsin gjort, vi har bra tandläkare vill jag lova!  V.42 bar det iväg till Varberg för Apu på Kirurgmottagningen. Detta kommer att bli tre värdefulla veckor.
November, Nere i Varberg (det är rena sommaren här nu) jag var på stranden och plockade snäckor och lyssnade till havets brus i solskenet. Jag trivs som fisken i vattnet på Kir. mottagningen och alla är hur gulliga som helst. Har fått vara med om allt man kan tänka sig (operationer, undersökningar, massa provtagningar osv). Den 1 nov. var vi på Lars Winnerbäck som spelade i Sparbankshallen och han var Hur bra som helst, några timmars bra musik och det kunde inte bli bättre! Men nu började också längtan hem efter Benny ta över mig helt. Shit vad jobbigt att vara ifrån varandra i 4 veckor som det nu blev! Plugg & jobb när jag kom hem från "minisemestern".
December, Nu står ett 53 liters akvarium i mitt rum - superfint. Julbord i Lycksele, lite plugg innan julledigheten, jobbade hela julhelgen. Nyår firade vi här hemma, det var fullt hus & riktigt trevligt!

Januari 2008, Ja, så var vi "redan" i januari.. Skolan har dragit igång och vi är inne på sista terminen och det känns superbra. Nu gäller det att lägga sina sista krafter på att plugga och göra detta riktigt bra för till sommaren blir vi klara Uskor och så blir det flytt för hela slanten! Jag ser verkligen framemot detta år, det kommer att bjuda på en hel massa saker, nya saker. Nåväl ni får ha det så bra gott folk, och god fortsättning på detta nya år!
Nu ska jag fortsätta skriva på lite skoljobb som vi har tillpå fredag!

På återseende. /Emma - nöjd med tillvaron, det kan inte bli mycket bättre än såhär!
image124

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback